انتشار: ۱۲:۳۹ - ۰۹ خرداد ۱۳۹۵
امسال هم مانند سال گذشته تیم کارشناسی با استقرار در خانه سینما به سینماگران و اهالی تئاتر کمک می‌کند تا فرم اظهارنامه مالیاتی خود را پر کنند.
به گزارش سرویس سینما و تئاتر تابناک فرهنگی ؛زینت رضا رییس انجمن منشی های صحنه و مسئول تیم کامل کردن اظهارنامه مالیاتی سینماگران در خانه سینما، گفت: سال گذشته برای کامل کردن فرم اظهارنامه مالیاتی یک تیم متشکل از کارشناسان سازمان امور مالیاتی و تعدادی از اعضای خانه سینما در محل این نهاد صنفی حضور داشتند تا در کامل کردن فرم اظهارنامه مالیاتی به اهالی خانه سینما کمک کنند و امسال نیز خانه سینما با همکاری کارشناسان امور مالیاتی آمادگی ارائه خدمات به اعضای خانه سینما را دارد.

وی تاکید کرد: همچنین مانند سال گذشته علاوه بر اعضای خانه سینما، هنرمندان تئاتر نیز می توانند برای پر کردن اظهارنامه مالیاتی به خانه سینما مراجعه کنند.

رییس انجمن منشی های صحنه خانه سینما در پاسخ به این پرسش که چه زمانی تیم مربوطه در خانه سینما مستقر می شوند، توضیح داد: همه چیز بستگی به این دارد که چه زمانی «آی پی» های مورد نظر از سوی سازمان امور مالیاتی در اختیار ما قرار گیرد. به محض اینکه این «آی پی» ها در اختیار ما قرار گیرد تیم مورد نظر در خانه سینما مستقر و آماده ارائه خدمات به مراجعه کنندگان می شوند.

وی ادامه داد: البته تنها افرادی می توانند برای کامل کردن اظهارنامه مالیاتی خود به خانه سینما مراجعه کنند که مشمول بند «ج» مالیاتی باشند. مشمول بند «ج» مکلفند صورت خلاصه وضعيت درآمد و هزينه خود را طبق ضوابط و نمونه‌های تعيين شده از طرف سازمان امور مالياتی کشور نگهداری کنند.

رضا در پایان گفت: هنرمندانی که مشمول بند «ب» اظهارنامه مالیاتی هستند باید شخصا دفاتر خود را پر کرده و ارائه دهند. مشمولان بند «ب» اظهارنامه مالیاتی موظف هستند تا فعاليت های شغلی خود را در دفاتر درآمد و هزينه ثبت کنند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: