انتشار: ۰۱:۲۷ - ۰۶ خرداد ۱۳۹۵
راسیسکایا گازتا با ارزشمند خواندن موضوع فیلم فروشنده نوشت: تازه ترین اثر اصغر فرهادی فراتر از انتخاب داوران جشنواره کن بود و باید برای موضوع، ساخت خوب و همچنین نگاه انسانی آن به عنوان فیلم اول برای دریافت جایزه طلایی برگزیده می شد.
به گزارش سرویس سینما و تئاتر تابناک فرهنگی ، در این گزارش آمده است: فروشنده یک فیلم جنایی یا حادثه ای نیست و در آن صحنه خونریزی و دعوای تن به تن مشاهده نمی شود، بلکه ماجرای آن به امور روزمره ارتباط دارد.
این روزنامه افزوده است: قهرمان فیلم سعی می‌کند، فردی را پیدا کند که به همسرش توهین کرده است، ولی در مسیر خود با پرسش های دردناکی مواجه می شود.
نویسنده گزارش افزوده است: کمتر فیلمی مانند فروشنده را دیده ام که از قضاوت زودرس خود خجالت کشیده و همراه قهرمان فیلم برای تجدید نظر در آنها تلاش کرده باشم.
راسیسکایا گازتا افزوده است: فروشنده ارزش اموری مانند شأن انسان، حرمت، سربلندی و بیم از بی‌آبرویی را احیا می‌کند. یک اقدام شرمند کننده باعث احساس انتقام می‌شود و اکنون مشکل این است که یک شرارت کوچک باعث شرارت بزرگ نشود و همچنین باعث می‌شود ما از دیدگاهی جدید به ایران نگاه کنیم و ببینیم که ایرانیان افرادی با روحیه مطلقاً مدرن هستند.
فیلم فروشنده با بازی شهاب حسینی در نقش عماد و ترانه علیدوستی با نام رعنا بیانگر رابطه زوجی است که هنرپیشه های نمایش مرگ فروشنده اثر آرتور میلر هستند.
این فیلم که محصول مشترک ایران و فرانسه است در تازه ترین حضور بین المللی خود در اختتامیه شصت و نهمین جشنواره فیلم کن، جایزه بهترین فیلمنامه و بهترین بازیگر نقش مرد را به خود اختصاص داد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: