انتشار: ۱۸:۳۰ - ۰۴ خرداد ۱۳۹۵
نخستین جشنوارهٔ شعر و موسیقی هنر مقاومت، شامگاه دوشنبه، سوم خرداد ماه، با حضور شماری از چهره های شعر و موسیقی و سینما، در تالار ایوان شمس برگزار شد.
به گزارش سرویس موسیقی تابناک فرهنگی ، کانون ادبی زمستان با حمایت و همکاری معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، نخستین جشنوارهٔ شعر و موسیقی هنر مقاومت را به مناسبت روز مقاومت و پایداری و به پاس رشادت های دلیر مردان مرزنشین غرب کشور در سال های حماسه و خون، برگزار کرد.
سجاد عزیزی آرام، مدیر کانون ادبی زمستان، در گفتگو با خبرنگار موسیقی ایرنا، دربارهٔ این جشنواره گفت: نخستین جشنوارهٔ شعر و موسیقی مقاومت در دو بخش جداگانهٔ شعر و موسیقی برگزار شد. چندی پیش آیین پایانی بخش شعر برگزار شد و شامگاه سوم خرداد نیز آیین پایانی بخش موسیقی به سرانجام رسید.
وی افزود: در نخستین جشنوارهٔ شعر و موسیقی مقاومت، تصمیم بر آن شده بود که از میان گروه های حاضر در دورهٔ پیشین جشنوارهٔ موسیقی مقاومت و نیز جشنوارهٔ موسیقی شمسه، گروه برگزیده معرفی شود؛ از این رو فراخوان منتشر نشد و از میان حدود 25 گروه حاضر در این دو جشنواره، گروه «آرشاویر» به سرپرستی فرشاد رستمی برگزیده شد تا در آیین پایانی جشنواره اجرا داشته باشد.
عزیزی دربارهٔ ترکیب هیئت داوران این جشنواره گفت: گروه های بخش موسیقی را فریدون رمضانی (از مسئولان معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران)،‌ امیرحسین فرهمند و بنده بررسی کردیم. هیئت داوران بخش شعر نیز عبارت بودند از مصطفی محدثی خراسانی، علی آبان و غلامرضا طریقی.
در آیین پایانی این جشنواره، اعضای گروه «آرشاویر»، به سرپرستی فرشاد رستمی و با خوانندگی حسین صفامنش، به اجرای 13 قطعهٔ محلی کردی، لری و بختیاری با موضوع دفاع مقدس و در چهارچوب هنر مقاومت که بر خواسته از فرهنگ بومی مردم لر و کرد و بختیاری است، پرداختند. اجرای این گروه در دو بخش به نوا درآمد.
در نخستین جشنوارهٔ شعر و موسیقی هنر مقاومت، شاعران و ترانه سرایان و اهالی نام آشنای موسیقی، از جمله محمدعلی بهمنی، عبدالجبار کاکایی، غلامرضا طریقی، حسین اسرافیلی، مصطفی محدثی خراسانی، محمدرضا چراغعلی، محمدعلی چاووشی، هادی منتظری، بهروز یاسمی، محمود اکرامی فر و کامران رسول زاده حضور داشتند.
افزون بر اینان، شماری از بازیگران تئاتر، سینما و تلویزیون همچون اکبر زنجانپور، پرویز پورحسینی، آتش تقی پور، سحر زکریا و نیوشا ضیغمی نیز از دیگر مهمانان این جشنواره بودند.
نخستین جشنوارهٔ شعر و موسیقی هنر مقاومت، شامگاه دوشنبه، سوم خرداد ماه در تالار ایوان شمس برگزار شد./ایرنا

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: