انتشار: ۱۶:۱۵ - ۰۳ خرداد ۱۳۹۵
اردشیر کامکار و فرج علیپور، دو استاد چیره دست ساز کمانچه، 12 خرداد ماه، برای اجرای کنسرت در کنار هم می نشینند و هنرنمایی خواهند کرد.
به گزارش سرویس موسیقی تابناک فرهنگی ، گروه یازده نفرهٔ اردشیر کامکار، استاد کمانچه نوازی کشورمان، چهارشنبه، دوازده خرداد ماه، در تالار اندیشهٔ حوزهٔ هنری به روی صحنه می رود تا مجموعه ای از قطعه های موسیقی لری و موسیقی ردیفی ایرانی را برای علاقه مندان اجرا کند.
سرپرست این گروه، اردشیر کامکار است که نوازندگی کمانچه را نیز بر عهده دارد. اما افزون بر اردشیر کامکار، یکی دیگر از نوازندگان نامدار کمانچه، یعنی استاد فرج علیپور، نیز در این کنسرت حضور دارد؛ و همین کنار هم نشستن دو تن از استادان کمانچه نوازی کشور، به یقین از آن دست اتفاق هایی است که هر بار رقم بخورد، نوایی خوش بر می انگیزد و خاطره یی شیرین بر جای می گذارد.
استاد فرج علیپور، کمانچه نواز، خواننده و آهنگساز نامدار موسیقی لری است که تاکنون در آلبوم ها و کنسرت های گوناگونی هنرنمایی کرده است. از آلبوم های وی می توان به «تفنگ» و «دالکه» (هر دو با صدای روانشاد رضا سقایی)، «داغ شقایق»، «میراث عشق» و «قالیباف» اشاره کرد.
استاد اردشیر کامکار، پیش از این در آلبوم «تال» با فرج علیپور همکاری کرده است. این دو استاد کمانچه در آلبوم «تال» با هم به هم نوازی کمانچه پرداخته اند، که استاد علیپور، افزون بر نوازندگی، خوانندهٔ کار نیز بوده است.
خوانندگی کنسرت پیش روی گروه اردشیر کامکار بر عهدهٔ دو آوازخوان است؛ حشمت رجب زاده، قطعه های موسیقی محلی کنسرت را می خواند و وحید تاج، خوانندهٔ بخش های فارسی کنسرت است.
نوازندگانی که در این کنسرت حضور خواهند داشت، عبارتند از: استاد اردشیر کامکار (کمانچه)،‌ استاد فرج علیپور (کمانچه)،‌ کامبیز گنجه ای (تنبک)، سیاوش کامکار (سنتور)،‌ قاسم رحیم زاده (تار)،‌ نیریز کامکار (تار)، ترگل خلیقی (رباب)،‌ سعید نایب محمدی (عود) و کامران احمدی (دف).
کنسرت گروه اردشیر کامکار، با خوانندگی حشمت رجب زاده و وحید تاج، چهارشنبه، 12 خرداد ماه، ساعت 21 در تالار اندیشهٔ حوزهٔ هنری برگزار می شود.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: