انتشار: ۱۶:۲۴ - ۰۲ خرداد ۱۳۹۵
«شادترین روز زندگی اُلی ماکی» از فنلاند به عنوان برنده جایزه اصلی بخش نوعی نگاه جشنواره فیلم کن انتخاب شد.
به گزارش سرویس سینما و تئاتر تابناک فرهنگی به نقل از سایت جشنواره کن، «شادترین روز زندگی اُلی ماکی» به کارگردانی یوهو کوزمانن که بر  زندگی بوکسوری فنلادی تمرکز دارد، به عنوان برنده بخش «نوعی نگاه» شصت و نهمین جشنواره سینمایی کن انتخاب شد.

این فیلم سیاه و سفید و درباره یک مشت‌زن است که برای قهرمانی سبک‌وزن جهان تلاش می‌کند، اما عشقش به زنی جوان او را از این مسیر دور می‌کند.

این فیلم از میان ۱۸ فیلم برگزیده شده که یکی از آنها نیز «وارونگی» ساخته بهنام بهزادی از ایران بود.

مارت کلر بازیگر سوییسی ریاست داوران این بخش را برعهده داشت. سال پیش فیلم «قوچ‌ها» از ایسلند جایزه بخش نوعی نگاه را از آن خود کرده بود.

یوهو کوزمانن شگفت‌زده از دریافت این جایزه از هیات داوران چنین تشکر کرد: برای سلیقه عجیبی که در سینما دارید، سپاسگزارم.

سلین سالت بازیگر فرانسوی، روبن اوستولند کارگردان سوئدی، جسیکا هاوسنر بازیگر و دیگو لونا بازیگر مکزیکی همکاران مارت کلر در هیات داوران این بخش بودند.

بخش «نوعی نگاه» جایزه هیات ‌داوران را به فیلم «هارمونیوم» ساخته کوجی فوکادا از ژاپن اهدا کرد. این فیلم درباره اثری که یک مجرم تازه از زندان آزاده شده بر خانواده می‌گذارد، ساخته شده است.

جایزه بهترین کارگردان نیز به مت راس برای «کاپیتان فانتاستیک» رسید. ویگو مورتنسن در این فیلم نقش پدر ۶ فرزند را بازی می‌کند که بعد از مرگ همسرش باید روش زندگی‌اش را تغییر و به انزوایش خاتمه دهد.  

جایزه بهترین فیلمنامه به دلفین و موریل کولن برای «توقف‌گاه» اهدا شد. این فیلم فرانسوی آلمانی داستان دو سرباز زن در افغانستان و بازگشت‌شان به خانه را روایت می‌کند.

جایزه ویژه هیات داوران نیز به میشائیل دودوک‌ دِویت برای «لاک‌پشت قرمز» تعلق گرفت. این انیمیشن هلندی با تمرکز بر زندگی مردی که در یک جزیره دور افتاده گیر کرده ساخته شده است.

برندگان بخش رقابت اصلی شصت‌ونهمین جشنواره فیلم کن امشب (یکشنبه) معرفی خواهند شد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: