انتشار: ۱۸:۰۰ - ۰۱ خرداد ۱۳۹۵
رئیس انجمن سینمای جوان گفت: سینمای سیار در مناطق مختلف کشور ایجاد می شود تا همگان به این رسانه دسترسی داشته باشند.
به گزارش تابناک فرهنگی ، فرید فرخنده کیش روز شنبه در دیدار با استاندار چهارمحال وبختیاری در شهرکرد افزود:این طرح از سوی رئیس سازمان سینمایی کشور مطرح شده است تا مردم و جوانان در نقاط مختلف کشور بتوانند تماشاگر سینما باشند.
وی از اعلام همکاری این انجمن برای ایجاد سینمای سیار در استانها خبر داد و گفت: در صورت همکاری استانها ،می توان سینماهای سیار در مناطق مختلف کشور ایجاد کرد.
فرخنده کیش گفت : توجه و نگاه خاص دولت یازدهم به جوانان، فرصت منحصربه فردی برای تحول و شکوفایی سینمای جوان کشور فراهم کرد تا تولید فیلم از سوی جوانان در این دولت افزایش یابد.
به گفته وی،با توجه به رفع مشکلات و معضلات سینمای جوان و تمرکز دولت تدبیر و امید بر حوزه جوانان و هنرمندان کشور انتظار است این تحول و شکوفایی در سال جاری بیش از پیش خود را نشان دهد.
وی، آموزش و برگزاری جشنواره ها را از مهمترین فعالیتهای سینمای جوان کشور دانست و گفت:انجمن سینمای جوان در استانهای کشور با برگزاری دوره های آموزشی هفت ماهه هنرمندان و جوانان علاقه مند به این حوزه را برای ورود به عرصه تولید فیلم و سینما آموزش می دهد.
فرخنده کیش ،با بیان اینکه فعالیت های سینمای جوان زمینه ساز 15 شغل برای جوانان کشور است، تصریح کرد: آموزش های ارائه شده در سینمای جوان ضمن اینکه امکان تخصصی شدن فعالیت های سینماگران جوان را فراهم می کند بلکه در اشتغالزایی برای آنها نقش بسزایی داشته اشت.
رئیس انجمن سینمای جوان کشور با اشاره به برگزاری جشنواره های این نهاد در استانهای کشور، افزود: تاکنون جشنواره های متعدد استانی، منطقه ای و ملی در کشور از سوی سینمای جوان برگزار شده است ،که از آن جمله می توان به جشنواره فیلم کوتاه تهران با سابقه 23 ساله اشاره کرد.
فرخنده کیش، تامین دفتر مستقل برای دفاتر سینمای جوان در استانها را از مهمترین برنامه های این نهاد دانست و گفت: هم اکنون 30 درصد مکانهای تحت پوشش سینمای جوان مستقل است و در 70 درصد دیگر، مکان ثابتی وجود ندارد.
به گزارش ایرنا، در نشست رئیس سینمای جوان کشور با استاندار چهارمحال و بختیاری مقرر شد تا با تامین اعتبار لازم عملیات اجرایی ساخت دفتر سینمای جوان در شهرکرد در یک زمین موقوفی آغاز شود.
دفتر سینمای جوان شهرکرد هم اکنون در محل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فعال است./ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: