انتشار: ۱۵:۴۳ - ۰۱ خرداد ۱۳۹۵
بخش جانبی هفته کارگردانان شصت و نهمین دوره جشنواره سینمایی کن، برندگان خود را شناخت.
به گزارش سرویس سینما و تئاتر تابناک فرهنگی به نقل از هالیوود ریپورتر، در بخش هفته کارگردانان جایزه اصلی به فیلم «میموزا» تعلق گرفت.

این فیلم که کارگردان آن اولیور لیکس است، جایزه اصلی را به ارزش ۱۵ هزار یورو دریافت کرد. داستان فیلم روایت سفر حماسی و اسرارآمیز یک شیخ در ‌کوه اطلس مراکش است. او پیش از رسیدن به مقصد می‌میرد و دو فرد همراه کاروان تصمیم می‌گیرند به سفر ادامه دهند تا او به جای مورد نظرش برسد.

هفت فیلم در بخش هفته منتقدان با هم رقابت داشتند. هدف این بخش کشف استعدادهای جدید است و به فیلم بلند اول یا دوم یک گارگردان که دارای خلاقیتی درخشان یا نوآوری باشد، تعلق می‌گیرد.

کمدی «آلبوم» به کارگردانی مهمت کان‌مرت‌اوغلو نیز جایزه فرانس‌۴‌ ویژنری را دریافت کرد. این فیلم داستان زن و شوهری از ترکیه‌ای است که می‌خواهند فرزندی را به سرپرستی بگیرند، اما حقیقت را از دیگران پنهان کنند. این کمدی اجتماعی فرهنگ طبقه متوسط جامعه‌ امروز ترکیه را روایت می‌کند.

جایزه کشف لیسا کین برای فیلم‌های کوتاه نیز به «پرنجاک» ساخته ورگاس بانوتجا تعلق گرفت.

در این بخش جوایز دیگری نیز اهدا شد که جایزه بنیاد «گان» برای توزیع فیلم از جمله آنها بود. این جایزه برای تقدیر از توزیع فیلم اول یا دوم یک کارگردان در فرانسه اهدا می‌شود که به «یک هفته و یک روز» ساخته آساپ پولانسکی رسید.

جایزهSACD  برای تجلیل از نویسندگان تازه کار نیز به دیوی چو و کلر ماگندر رسید. این دو نویسندگان فیلمی به نام «جزیره الماس» محصول مشترک سینمای فرانسه و کامبوج هستند که روایت زندگی نوجوانی است که روستا را ترک می‌کند تا کارگر ساختمانی شود و بتواند در عین حال برادرش را پیدا کند.

در نهایت فیلم «بچگی در سر» از آنتون دی بری جایزه کانال پلوس را برای فیلم کوتاه دریافت کرد.  

آلیس وینوکور، نداف لاپید، دیوید رابرت میچل و سانتیاگو میتر اعضای گروه داوری هفته منتقدان به ریاست والری دونزلی بودند. امسال‌ پنجاه‌وپنجمین دوره هفته منتقدان جشنواره فیلم کن برگزار شد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: