انتشار: ۱۵:۳۲ - ۰۱ خرداد ۱۳۹۵
شصت و نهمین جشنواره فیلم کن دیروز برندگان بخش دو هفته کارگردانان خود را معرفی کرد.
به گزارش سرویس سینما وتئاتر تابناک فرهنگی  به نقل از ددلاین، دیروز جشنواره فیلم کن برندگان سیه فونداسیون، هفته منتقدان و دو هفته کارگردانان ۲۰۱۶ را معرفی کرد.

بخش دو هفته کارگردانان با وجود این که بخشی غیررقابتی است با این حال انجمن کارگردانان برندگان این بخش را انتخاب می‌کند. در این بخش چهار جایزه اهدا می‌شود که «گرگ و گوسفند» جایزه اصلی را نصیب خود کرد.  

جایزه SACD نیز که توسط اتحادیه نویسندگان فرانسه اهدا می‌شود، به «اثر آب» ساخته سولویگ آنسپش کارگردان فقید که سال پیش درگذشت تعلق گرفت. تقدیر ویژه نیز از درام فرانسوی «الهی» ساخته هدا بنیامینا صورت گرفت.

آنسپش فیلمساز آمریکایی-ایسلندی که در فرانسه کار می‌کرد و برای فیلم‌های قبلی‌اش چون «زود برگرد» شناخته شده بود، تابستان پیش در نبرد با سرطان جان باخت. «اثر آب» آخرین فیلم او بود که داستانی عاشقانه بین فرانسه و ایسلند را روایت می‌کند.

جایزه هنر سینماCICAE  نیز به اولین اثر شهربانو سادات کارگردان افغان با عنوان «گرگ و گوسفند» رسید. این فیلم زندگی در روستاهای افغانستان و داستان گروهی از بچه‌های چوپان را روایت می‌کند. این جایزه سال پیش به فیلم نامزد اسکار «در آغوش مار» تعلق گرفته بود.     

جایزه لیبل سینمای اروپا نیز به درامی با عنوان «سرباز مزدور» ساخته ساشا ولف فرانسوی رسید. این اولین فیلم بلند سازنده‌اش و درباره مردی جوان از کالدونیای جدید است که از خواست پدرش برای رفتن به فرانسه برای بازی راگبی سرپیچی می‌کند. او به جای آن راهی آن سوی جهان می‌شود تا هزینه موفقیت را آنطور که خودش می‌خواهد پرداخت کند. سال پیش فیلم موفق اسکاری «موستانگ» این جایزه را دریافت کرده بود.

جایزه فیلم کوتاه ILLY به «صید سلطنتی» ساخته لیز آکوکا و رومان گورت رسید و تقدیر ویژه از فیلم «زویر» به کارگردانی میروسلاو سیکاویچا صورت گرفت.

دو هفته کارگردان‌ها هر سال اعتبار بیشتری می‌یابد و از میان بهترین فیلم‌هایی که در این بخش به نمایش درآمد می‌توان به «ریسک» ساخته لورا پوتراس، «نرودا» ساخته پابلو لارین، «دو عاشق و یک خرس» ساخته کیم نگوین و «سگ سگ می‌خورد» ساخته پل اسکریدر اشاره کرد.    

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: