انتشار: ۱۷:۵۵ - ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: نباید در عرصه برگزاری کنسرت های موسیقی شرایطی پدید آید که تصمیمات جدا و جزیره ای گرفته شود.
به گزارش سرویس موسیقی تابناک فرهنگی ؛علی مرادخانی چهارشنبه شب در حاشیه جشنواره موسیقی مقامی پیران چنگی در قوچان افزود : باید یک تصمیم حاکمیتی در این خصوص شکل بگیرد و همه مجموعه های مختلف آن را بپذیرند.
وی ادامه داد: کارهای عملیاتی برای رسیدن به نقاط مشترک آغاز شده زیرا در شرایط فعلی هر مجموعه ای بر اساس برداشت ها و به دلیل اختیاراتی که دارد می تواند به صورت جداگانه تصمیم گیری کند.
معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در این زمینه باید نقاط غیرمشترک میان مسئولان حل و فصل شود.
وی در ادامه همچنین اظهار کرد: در حوزه موسیقی مقامی اگر مشخص شود این حوزه یک عرصه زلال و پاک است، قطعا شرایط برای رسیدن به یک نقطه مشترک بیش از گذشته فراهم می شود.
مرادخانی افزود: به زودی این مشکلات حل می شود، برای مثال با برخی از مسئولان خراسان رضوی صحبت شده و امیداریم این صحبت ها نتیجه بخش باشد تا از این پس شاهد تعطیلی کنسرت های موسیقی نباشیم.
وی ادامه داد: برگزاری کنسرت ها در کشور بلامانع است و در همین زمینه تلاش می شود دیگر لغو کنسرت صورت نگیرد.
معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص کنسرت شهرام ناظری گفت: آن گونه که من شنیده‌ام این برنامه مجوز داشته و امیدوارم از این به بعد هیچ مشکلی برای برگزاری چنین کنسرت هایی به وجود نیاید.
وی افزود: کنسرت استاد شهرام ناظری نیز مراحل قانونی خود را طی کرده و اداره ارشاد هم مجوز آن را صادر کرده است.
مرادخانی در خصوص جشنواره پیران چنگی نیز گفت: باید از همه کسانی که برای برگزاری این جشنواره تلاش کرده اند به صورت ویژه تشکر کرد زیرا موسیقی قوچان بخشی از موسیقی مقامی ایران است.
وی افزود: باید دبیرخانه دائمی جشنواره پیران چنگی در قوچان تاسیس شود، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز مقدمات لازم را برای ساخت مقبره مرحوم حاج قربان سلیمانی از استادان موسیقی مقامی، فراهم خواهد کرد.
اجرای جشنواره موسیقی مقامی پیران چنگی سال 1377 در قوچان آغاز و آخرین دوره آن سال 1385 برگزار شد. این جشنواره که از امروز در قوچان آغاز شده تا جمعه 31 اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت.
در مجموع 42 اجرای موسیقی با حضور 30 گروه از هنرمندان نواحی استان های آذربایجان، لرستان، بوشهر، گلستان، خراسان جنوبی، خراسان شمالی و خراسان رضوی در این برنامه فرهنگی حضور یافته اند.
مرکز شهرستان 180 هزار نفری قوچان در فاصله 137 کیلومتری شمال مشهد واقع است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: