انتشار: ۱۶:۴۲ - ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
ایران و چین روز پنجشنبه به منظور گسترش همکاریهای دوجانبه در حوزه گردشگری و ایجاد بستر مناسب برای توسعه مناسبات در این بخش، تفاهم‌نامه همکاری مشترک امضا کردند.
به گزارش سرویس میراث فرهنگی و  گردشگری تابناک فرهنگی ، این یادداشت تفاهم را «مسعود سلطانی فر» معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و «لی جیانجو» وزیر گردشگری جمهوری خلق چین در حاشیه اجلاس جهانی گردشگری در شهر پکن امضا کردند.
این تفاهم نامه در هفت بند تنظیم شده و شامل بخش هایی چون بازاریابی و تبلیغات، سرمایه گذاری، خدمات و امنیت، امور آموزشی، تبادل دانش و تجربیات گردشگری و همچنین همکاری در پروژه گردشگری جاده ابریشم می باشد.
طرفین در این تفاهم‎نامه مشترک موافقت کردند که به منظور فراهم کردن خدمات مناسب گردشگری و نیز افزایش تبادل گردشگر میان دو کشور، سلایق و انتظارات اتباع خود را در نظر گرفته و امکانات و شرایط لازم را برای آنان فراهم سازند.
توجه به نیاز و ظرفیت بازارهای یکدیگر در راستای توسعه محصولات گردشگری و نیز معرفی فرهنگ، تاریخ و سایر اشکال مرتبط و همچنین معرفی ظرفیت های گردشگری دو کشور برای تورگردانان، فعالان گردشگری و اصحاب رسانه از دیگر بخش های مورد توافق طرفین است.
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و همچنین وزیر گردشگری چین تاکید کردند که به ارتقای ایجاد مکانسیم هماهنگی و ارتباطات در زمینه ایمنی گردشگری پرداخته و نظارت بر تورگردانان گردشگری را تقویت و آنها را نسبت به بهبود کیفیت خدمات گردشگری تشویق خواهند کرد.
ایجاد تاسیسات و زیرساخت های گردشگری و نیز بهبود امکانات خدمات عمومی گردشگری در امتداد جاده ابریشم یکی دیگر از مواردی بود که «سلطانی فر» و « لی جیانجو » بر تحقق و اجرای آن تاکید کردند.
طرفین همچنین خاطرنشان کردند که اطلاعات و همکاری در زمینه تحصیل و آموزش کارکنان بخش خدمات گردشگری را به منظور تقویت نیروی انسانی گسترش داده و همکاری خود را در ارتقای دانش و مهارتهای آنان افزایش می دهند.
توجه به الزامات توسعه پایدار، گسترش همکاریها میان دفاتر خدمات گردشگری و شرکت های ذیربط دو کشور، برنامه ریزی برای تورهای مستقل و مشترک، همکاری مشترک در طرح جاده ابریشم، برگزاری جلسات مشترک به منظور تبادل اطلاعات و برپایی نمایشگاههای مشترک از موارد دیگری بود که طرفین در این یادداشت تفاهم همکاری بر اجرایی شدن آن تاکید کردند.
گفتنی است، اجلاس جهانی گردشگری برای صلح و توسعه با هدف توسعه این صنعت با همت سازمان جهانی گردشگری و دولت جمهوری خلق چین امروز پنجشنبه در تالار بزرگ خلق چین گشایش یافت که هدف از این نشست چهار روزه، ‌توسعه این صنعت با همکاری کشورهای مختلف و مساعدت به رشد پایدار آن عنوان شده است.
توسعه فرهنگ گردشگری، توسعه پایدار از طریق جهانگردی و توریسم و تحقق اهداف 17 گانه سازمان جهانی گردشگری سازمان ملل متحد از اصلی ترین موضوعات این اجلاس بین المللی است.
قرار است شرکت کنندگان در باره راهبردهای توسعه گردشگری و مشارکت بخش خصوصی در توسعه اقتصادی و رشد صنعت گردشگری تا سال 2030 میلادی در این نشست بحث و رایزنی کنند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: