انتشار: ۱۳:۳۰ - ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵
شهرام ناظری نسبت به لغو کنسرتش به نام «ناگفته‌ها» در شهرستان نیشابور، واکنش نشان داد.
 به گزارش سرویس موسیقی تابناک فرهنگی ، این خواننده پیشکسوت موسیقی سنتی ایران در گفت‌وگو با «قانون» اظهار کرد: موضوع لغوکنسرت‌ها دیگر چرایی ندارد اما برگزاری کنسرت در نیشابور به علت سابقه تاریخی و فرهنگی این شهر، همچنین وجود عطار و خیام در آن نسبت به سایر نواحی خراسان استثنا بود. اما با تغییر و تحولاتی که اخیرا در سطح مسئولان این شهر رخ داده نه تنها شرایط را برای برگزاری رویدادهای فرهنگی در این شهر نسبت به سابق بهتر نکرده بلکه حالا شرایط از گذشته هم سخت‌تر شده است. متاسفانه امروزه شرایط به گونه‌ای‌ است که مسائلی که از نظر اخلاقی نیاز به برخورد دارد مورد توجه قرار نمی‌گیرند و در عوض با موسیقی که یک پدیده آسمانی و معنوی‌ است - آن هم با وجود اشعار فاخری که ما برای موسیقی استفاده می‌کنیم - برخورد می‌شود.

وی ادامه داد: من حسابم از افرادی که کشور را ترک کرده‌اند جداست. علی‌رغم تمام امکاناتی که در کشور برایم مهیا بوده و هست 37 سال است به عشق کشور، مردم سرزمینم و برای آنها مقاومت کرده‌ام و‌ در ایران مانده‌ام. من همیشه برای کشورم مجانی کار کرده‌ام و هیچ چشم‌داشت مالی از زادگاهم نداشته‌ام. در این سال‌ها نه حتی ریالی از صداوسیما یا نهاد دیگری حقوق گرفته‌ام، نه درخواست امکانات و تسهیلاتی مانند وام و غیره داشته‌ام ولی با من این‌طور رفتار می‌شود. اگر این مشکلات برای کسی به‌ وجود می‌آمد که خارج از کشور زندگی می‌کند و حالا به دلیل شرایط یا برنامه‌ای به ایران بازگشته، با من که با وجود تمام سختی‌ها و مصائب این همه سال است که در کشورم مانده‌ام و آن را ترک نکرده‌ام متفاوت بود. چنین برخوردی با کسی که عاشق کشورش است جای تاسف دارد.

ناظری با اشاره به مجوز‌های اخذشده برای این کنسرت اظهار کرد: کنسرت ما تمام مجوزهای لازم را از ارشاد داشته است اما مسئله این است که برای ارشاد یک نفر یا دو نفر تصمیم‌گیرنده نیستند. هر کسی می‌تواند بیاید و بنا بر تصمیمات خودش عمل کند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
  • رضا
  • Iran, Islamic Republic of
  • ۱۷:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۸
0
1
دارم به این فکر میکنم یکی داره با سه تار بشکن میزنه ومیرقصه اونم رقص مخلتط. برام سواله این مسئولین محترم ایا یکبار گذرشون به کنسرت موسیقی سنتی افتاده یا لااقل فیلم مثلا همنوا با بم کنسرت استاد شجریان رو دیدن که نهایت اوج موسیقی سنتی گریه شوقه نه بیشتر. برای خودم متاسفم .جناب استاد واقعیت اینه شما اشتباه کردید شما هم باید تشریفتون رو میبردید. چون به عنوان مثال استاد حاج قربا ن سلیمانی رو تو فرانسه بیشتر از ایران میشناسن وبراش ارزش قائلن گرچه در این مملکت مطرب خطاب بشه .
  • حامد
  • Iran, Islamic Republic of
  • ۰۱:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۶
0
0
یک اراده ی پنهانی هست که در سالهای اخیر قصد نابودی موسیقی ایرانی را دارد و این روزها کم کم دارد موفق میشود نشانه هایش را هم میتوانیم از رواج بی حد و مرز موسیقی پاپ و سیل خواننده ها و آهنگسازانی که پشت سرهم البوم بیرون میدهند و متاسفانه صدا و سیما ی ایران هم موسیقی ایرانی را طرد کرده است و جایگاه اصلی موسیقی پاپ شده است