انتشار: ۱۹:۳۰ - ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵
معاون امور مجلس، حقوقی و استان های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بر لزوم دفاع عاشقانه و نه کاسبانه از میراث فرهنگی و گردشگری کشور بخصوص استان کرمانشاه تاکید کرد.
به گزارش سرویس میراث فرهنگی و گردشگری تابناک فرهنگی ، اسدالله درویش امیری روز دوشنبه در آیین معرفی مدیرکل جدید میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه که با حضور مسئولان استانی در سرسرای این اداره کل برگزار شد، اظهار کرد: در میان 31 استان کشور، بیشترین چالش های انتصاب مدیران این سازمان مربوط به استان کرمانشاه است.
وی افزود: اینکه در چند سال اخیر، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه 2 بار توسط سرپرست اداره شده و نیز شمار بالای پیام هایی که در شبکه تلگرام اینجانب در حمایت یا علیه مدیران انتصابی به نظر می رسد؛ اصلا زیبنده نیست از این رو لازم است همه سازمان های مردم نهاد و تشکل های مرتبط با این حوزه در این خصوص دقت کافی داشته باشند.
درویش امیری، خواستار آن شد که برخی قلم بدستان فضا را برای تغییرات مسموم نکنند چرا که به گفته او، گاهی قلم هایی زده می شود که به ظاهر با نیت خیر است اما اشتباه هایی هم دارند.
معاون امور مجلس، حقوقی و استان های سازمان میراث فرهنگی با یادآوری معضل های این استان از جمله بیکاری و تجربه تلخ عقب ماندگی های دوران جنگ هشت ساله، راهکار برون رفت از این شرایط را توجه به حوزه گردشگری و صنایع دستی عنوان کرد.
درویش امیری اظهار کرد: استان کرمانشاه با داشتن افزون بر چهار هزار اثر تاریخی و قرار گرفتن بر سر راه زیارتی - تجارتی ایران و بین النهرین می تواند قامتی بلند و استوار داشته و یکی از مقاصد اصلی برای گردشگران خارجی باشد.
این مسوول با یادآوری دستور مقام معظم رهبری مبنی بر افزایش پنج برابری گردشگران خارجی در کشور تا پایان برنامه پنجم توسعه، افزود: ایران با تمدنی 10 هزار ساله و افزون بر یک میلیون اثر تاریخی شرایطی مناسب برای تحقق فرمان رهبر انقلاب دارد و همه باید تلاش کنیم که در این راستا گام بر داریم.
درویش امیری گفت: باید فضایی آرام و محیطی صمیمی و پر از هم افزایی برای اجرای برنامه ها و توسعه زیرساخت های گردشگری در استان کرمانشاه فراهم باشد و عده ای با قلم فرسایی هایی زهرآگین در نقش دلسوز خود را نشان ندهند زیرا کرمانشاه دارای استانداری با پیشینه بسیار موفق است و شک نکنید وی بسیار دلسوزانه و مسوولانه به فکر توسعه این استان است.
وی گفت: بارها بحث از عبور منوریل (قطار سبک شهری) کرمانشاه از محدوده شکارگاه خسرو پرویز و آسیب رساندن آن به تاق بستان مطرح می شود اما باید به افرادی که این سخنان را بیان می کنند، بگویم که در مورد تاق بستان شورای فنی کشور تصمیم می گیرد همانگونه که در مورد نقش جهان تصمیم گیری کرد و دیگر نیازی به نگرانی برخی ها نیست.
وی در پایان ضمن تقدیر از تلاش های سرپرستان قبلی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه (علی فعله گری و اصغر رشنو) انتصاب جلیل بالایی را تبریک گفت و وی را دارای توانی بالا و ظرفیتی جدید برای حوزه میراث فرهنگی و گردشگری استان برشمرد.

* انسجام درون سازمانی و اقتصادی کردن صنایع دستی از برنامه های مدیرکل جدید
مدیرکل جدید میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه نیز در ادامه، نخستین اولویت برنامه های خود را ایجاد انسجام در درون این سازمان برشمرد.
جلیل بالایی اظهار کرد: البته ایجاد این انسجام به معنای تک صدایی نیست بلکه هدف ایجاد روح هم افزایی و انجام دلسوزانه مسوولیت ها می باشد.
وی همچنین اقتصادی کردن صنایع دستی استان را از دیگر برنامه های خود عنوان کرد و افزود: متاسفانه اکنون هنرمندان صنایع دستی ما در زمره فقیرترین بخش جامعه هستند در حالیکه می توانند با اتکای به همین تولیدات، امرار معاش معقولی داشته باشند.
مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمانشاه همچنین تاکید کرد که در حوزه گردشگری باید 30 سازمان و نهاد دیگر همکاری داشته باشند تا این حوزه توسعه یابد.
بالایی گفت: باید با هم افزایی و همدلی در این مسیر گام بر داریم و دیگر وقت گفتن حرف های بی ربط و شنیدن این گونه سخنان هم نیست زیرا باید در آینده پاسخگوی عملکرد خود باشیم.
وی گفت: با اختیارات کامل یک مدیرکل از امروز فعالیت خود را آغاز خواهم کرد و برای رسیدن به این پست نیز با هیچ کسی در درون سازمان ارتباطی نگرفته ام و تاکید می کنم که وقت چندانی نداریم و باید به سرعت برنامه ها را اجرایی کنیم.
پیش از این اصغر رشنو به مدت چهار ماه سرپرستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه را بر عهده داشت و قبل از رشنو نیز سرپرستی این اداره کل برای مدت 2 سال در اختیار علی فعله گری بود.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: