انتشار: ۱۹:۰۰ - ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵
دومین هفته تئاتر دانشگاهی باران با معرفی برگزیدگان، همچنین بزرگداشت سعید اسدی و بیان دغدغه‌های داوران این دوره درباره فارغ‌التحصیلان رشته تئاتر به کار خود پایان دادو سه نمایش کبوتری ناگهان، سوسایدنت و مردان مداربسته برای اجرای عموم در تئاتر باران معرفی شدند.
به گزارش تابناک فرهنگی ، در این مراسم که با حضور مسئولان و جمعی از دانشجویان در سالن باران برگزار شد، میلاد نیک آبادی دبیر هفته تئاتر دانشگاهی، این رویداد و اجرای عموم آثار منتخب را اتفاقی فرخنده توصیف و اظهار خرسندی کرد دوره های بعدی این هفته با حمایت دانشکده ها باشکوه تر برگزار شود.
خیام وقارکاشانی و فهیمه امن زاده مدیران تئاتر باران نیز برگزاری هفته تئاتر دانشگاهی باران را فرصتی برای ارائه خلاقیت و کسب تجربه های هنری دانشجویی و حمایت بخش خصوصی از تئاتر دانشگاهی توصیف کردند.

** حضور تئاتر دانشگاهی در جشنواره فجر
در این مراسم از سعید اسدی استاد دانشگاه و عضو هیئت علمی پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران تجلیل شد.
رحمت امینی، از داوران این دوره از جشنواره درباره اسدی گفت: سعید اسدی سلامت نفس دارد و عشق به دانش؛ ویژگی بارز وی درایت در اموری است که به او واگذار می شود؛ چه زمانی که مدیر تالار مولوی بود و چه اکنون که دبیری جشنواره تئاتر فجر را بر عهده دارد. امیدواریم این دوره از جشنواره نیز با حضور بچه های تئاتر دانشگاهی باشکوه تر برگزار شود.
سعید اسدی دبیر سی و پنجمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر و عضو هیئت علمی پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران، نیز گفت: از تئاتر باران و همه دانشجویانی که به من لطف داشتند، سپاسگزارم و می خواهم این مژده را بدهم که سی و پنجمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر بخشی جداگانه به نام مسابقه جوان خواهد داشت.
وی با بیان اینکه تقدیر در جشنواره ای که دانشجویانش شرکت کنندگان آن هستند، لذت بخش است، افزود: همواره به دانشجویان خود افتخار کرده ام و از اینکه این جشنواره نیز ماهیت دانشجویی دارد، خوشحالم.

** هفته تئاتر دانشگاهی باران؛ از بهترین اتفاقات بخش خصوصی
در ادامه مراسم اختتامیه هفته تئاتر دانشگاهی باران، ستاره اسکندری به عنوان نماینده هیأت داوران به بخش‌هایی از بیانیه هیأت داوران اشاره کرد و گفت:‌ همیشه کارهای سخت را به من می‌دهند؛ قرار بود بیانیه را به صورت پخش تصویر ارائه دهیم، اما حالا به بخش‌هایی از آن اشاره می‌کنم.
وی برگزاری هفته تئاتر دانشگاهی باران را یکی از بهترین اتفاقات بخش خصوصی توصیف کرد که می تواند انگیزه و امید به دانشجو بدهد.
اسکندری ادامه داد: در این جشنواره از عشق،‌ شور و مسئولیتی که جوانان امروز دارند لذت بردم. امیدوارم آنان بدون اینکه خود را محدود کنند به تمام ایده های پر از خلاقیتشان بپردازند؛ چرا که اگر در تئاترهای حرفه ای گام بگذارند، دچار محدودیت هایی خواهند شد.

** معرفی برگزیدگان هفته تئاتر دانشگاهی باران
گزارش روابط عمومی تماشاخانه باران حاکی از آن است که پایان بخش این مراسم معرفی برگزیدگان در بخش‌های مختلف با حضور اعضای هیأت داوران بود؛ مهران نایل، امیرحسین حریری، مهدی حاجیان، حسین کیانی، گیتی قاسمی و سعید اسدی نیز در اهدای جوایز همراهی کردند؛ بر این اساس برگزیدگان به شرح زیر اعلام شدند:
الف-بخش اجرای صحنه ای
در بخش بازیگری مرد، از وحید منتظری برای بازی در دو نمایش «زندگی نباتی» و «واریاسیون» تقدیر شد و میلاد زنگنه برای بازی در نمایش «مردان مداربسته» عنوان برگزیده را به خود اختصاص داد.
در بخش بازیگری زن، صبا نجاتی برای بازی در نمایش «سوساییدنت» عنوان برگزیده را کسب کرد.
سحر نوروزی برای طراحی صحنه نمایش «مردان مدار بسته» برگزیده شد و جایزه بهترین موسیقی نیز به میکائیل زرگرانی برای نمایش «واریاسیون» رسید.
در بخش کارگردانی، از مرتضی محمدی برای نمایش «سوسایدنت» تقدیر شد و سجاد طهماسبی برای کارگردانی «مردان مداربسته» عنوان برگزیده را به خود اختصاص داد.
در بخش نمایشنامه نویسی، سجاد طهماسبی برای نگارش «مردان مداربسته» مورد تقدیر قرار گرفت و پویا سعیدی برای نگارش «سوسایدنت» برگزیده این بخش شناخته شد.
دو نمایش«سوسایدنت» و «مردان مداربسته» برای حمایت و اجرا در تئاتر باران معرفی شدند.

ب-بخش نمایشنامه خوانی
در این بخش شایان حبیبی برای نمایش «آسیب زمینی» برگزیده خوانشگر مرد شد و از مجتبی بیات برای خوانش «آسیب زمینی» تقدیر شد.
سارا شاهرودیان در بخش خوانشگر زن برای نمایش «کبوتری ناگهان» تقدیر شد و الهه فرازمند برای نمایش «کاش مادرم» عنوان برگزیده را به خود اختصاص داد.
رهام گیلاسیان نیز برای نگارش «آسیب زمینی» عنوان نمایشنامه نویس برگزیده را کسب کرد.
و نمایش «کبوتری ناگهان» به کارگردانی فاطیما بهارمست جهت تولید و اجرای عموم در تئاتر باران معرفی شد.
هفته تئاتر دانشگاهی باران نخستین جشنواره خصوصی تئاتر دانشگاهیان است که به منظور تشویق و حمایت از تئاتر دانشگاهی و پشتیبانی و معرفی نسل جوان به بدنه تئاتر حرفه ای از سوی تماشاخانه باران برگزار می شود.
دومین دوره این هفته به دبیری میلاد نیک آبادی با حضور دانشجویان پردیس هنرهای زیبا دانشگاه تهران از روز شنبه 18 اردیبهشت ماه آغاز به کار کرد و پس از یک هفته فعالیت، شب گذشته با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد./ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: