انتشار: ۱۶:۰۸ - ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵
رئیس «ایکوم» به مناسبت روز جهانی موزه ها به ایران آمد و موزه علوم و فناوری را بعنوان نخستین موزه ایرانی برای بازدید برگزید.
به گزارش سرویس میراث فرهنگی و گردشگری تابناک فرهنگی به نقل از روابط عمومی موزه علوم، پروفسور هانس مارتین هینز که از سال 2010 ریاست شورای بین المللی موزه ها (ایکوم) را برعهده دارد، به مناسبت روز جهانی موزه ها به ایران آمد و روز گذشته از موزه علوم و فناوری بازدید کرد.
پروفسور هینز با بیان این که موزه ها از «شی محوری» به سمت «تعاملی شدن» پیش می روند گفت: موزه علوم و فناوری در این زمینه پیش گام و موفق بوده است و بازدیدکنندگان آن، مطالب بسیاری را می آموزند و از این جهت باید به این موزه تبریک گفت.
رئیس شورای بین المللی موزه ها، موزه علوم را جدید و پر کار ارزیابی و بهترین ها را برای این موزه آرزو کرد.
روز جهانی موزه ها 18 می -29 اردیبهشت- است که امسال هم تمام موزه های جهان با شعار «موزه ها و چشم اندازه های فرهنگی» برنامه های مفصلی در این روز ارائه خواهند داد. در ایران هم هر ساله در چنین روزی موزه برتر کشور در شاخص هایی مانند آموزش، توسعه مدیریتی و خلاقیت و نوآوری معرفی می شود.
مدیرکل موزه‌های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری پیش تر به ایرنا گفته بود: در سال گذشته بیش از 5/17 میلیون نفر از اماکن و موزه های میراث و 5 میلیون نفر از مجموعه هایی که متعلق به میراث نیست بازدید کردند و از مجموع بازدیدکنندگان اماکن و موزه ها تاریخی ایران در سال گذشته، 5/1 میلیون نفر را گردشگران خارجی به خود اختصاص دادند.
بازدید از موزه علوم و فناوری در تاریخ 29 اردیبهشت برای عموم مردم رایگان است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: