انتشار: ۱۶:۰۰ - ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵
به مناسبت هفته موزه‌ها و میراث فرهنگی انجام می‌شود

نمایش سکه‌های بیزانسی برای نخستین‌بار در تبریز

رئیس امور موزه‌های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی از برگزاری چهار نمایشگاه به مناسبت 29 اردیبهشت، روز جهانی موزه‌ها و آغاز هفته میراث فرهنگی به منظور ارج نهادن به جایگاه والای موزه‌ها در حراست از آثار و اسناد تاریخی خبر داد.
 به گزارش سرویس میراث فرهنگی و گردشگری تابناک فرهنگی ، مهدی بزاز دستفروش با اعلام این خبر گفت: با توجه به اهمیت موزه‌ها به عنوان پل ارتباطی بین نسل‌های مختلف بشری و ایجاد احساس هویت و تعلق اجتماعی به پیشینه خود، روز جهانی موزه‌ها، بهانه‌ای برای پاسداشت موزه‌ها و ارج نهادن به نقش حیاتی آن‌ها در حفظ و ارتقای فرهنگی جامعه است.

او با تلقی موزه‌ها به عنوان عنصر فرهنگ‌ساز در جامعه، وجود آنها را مهر تأئیدی بر اصالت فرهنگ و اندیشه در بین جوامع دانست و افزود: نمایشگاهی از آثار تاریخی به منظور بازدید علاقه‌مندان در موزه‌های استان برگزار خواهد شد.

بزار دستفروش در تشریح جزئیات این نمایشگاه‌ها بیان کرد: موزه آذربایجان ظرف مدت یک هفته میزبان دو نمایشگاه فلزکاری ایران در دوره پیش از اسلام و سکه‌های بیزانسی مکشوف از قلعه بختک لیلان خواهد بود. سکه‌های بیزانسی از قلعه بختک لیلان از توابع شهرستان ملکان با قدمت بیش از سه‌هزار سال که در سال 94 کشف شد،‌ برای نخستین‌بار در موزه آذربایجان در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.

بزاز دستفروش اعلام کرد: به مناسبت روز جهانی موزه‌ها، علاوه بر موزه آذربایجان، نمایشگاهی از احکام و فرامین سلاطین قاجار به میرزا یوسف خان مستشارالدوله نیز در موزه قاجار و نمایشگاه ابزارآلات روشنایی در دوره ایلخانی و در موزه ایلخانی مراغه برگزار خواهد شد.

این نمایشگاه‌ها از تاریخ 29 اردیبهشت تا 4 خرداد برای بازدید عموم دایر خواهند بود.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: