انتشار: ۱۷:۱۳ - ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۵
چطور ممکن است درِ رحمتِ خدا بر ادبیات ما بسته شده باشد

حداد عادل در نمایشگاه کتاب

حداد عادل در پاسخ به این پرسش که قرار است مدارک مربوط به تخلفات انتخابات به کدام ارگان تحویل داده شود؟ بیان کرد: جای این سوال‌ها در نمایشگاه کتاب و در چنین شرایطی نیست

حداد عادل در نمایشگاه کتاب:

چطور ممکن است درِ رحمتِ خدا بر ادبیات ما بسته شده باشد؟!

غلامعلی حداد عادل در حاشیه حضور در نمایشگاه کتاب درباره مشکلات سیاست و کتاب‌خوانی اظهار نظر کرد.

به گزارش تابناک فرهنگی ، غلامعلی حداد عادل - رییس فرهنگستان زبان و ادب فارسی - در حاشیه بازدید از بیست‌ونهمین نمایشگاه کتاب تهران، گفت: کسی را که از کودکی با کتاب غریبه بوده است، باید کتاب‌خوان کرد.

وی ادامه داد: تدبیری برای داشتن نسل کتاب‌خوان و عادت دادن به مطالعه باید اندیشیده شود. مطالعه باید از کودکی در افراد نهادینه شود. معلمان باید اشتیاق مطالعه را در دانش‌آموزان تقویت کنند. کودکی که از ابتدا با کتاب غریبه است نمی‌تواند در بزرگسالی کتاب‌خوان شود.

او درباره نتایج فرهنگی حضور مدیران فرهنگی در نمایشگاه کتاب، اظهار کرد: از آنجا که مدیران باید در عرصه سیاست‌گذاری حضور داشته باشند، بازدیدشان از رویدادهای فرهنگی باعث می‌شود، دید روشنی نسبت به مسائل و چالش‌ها پیدا کنند تا برای حل آن‌ها، راه حل بیابند.

حداد عادل در پاسخ به این پرسش که قرار است مدارک مربوط به تخلفات انتخابات به کدام ارگان تحویل داده شود؟ بیان کرد: جای این سوال‌ها در نمایشگاه کتاب و در چنین شرایطی نیست.

نامبرده  درباره مسائل مربوط به مینو خالقی - منتخب سوم مردم اصفهان در انتخابات مجلس دهم - نیز گفت: این مساله هنوز در مجلس مطرح نشده است. همچنین مجلس آینده باید درباره اعتبارنامه‌ی منتخبان تصمیم‌گیری کند؛ ولی مساله کاملا روشن است که نظر شورای نگهبان باید مهم ارزیابی شود.

رئیس فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی همچنین در واکنش به نظر مجید غلامی جلیسه - مدیرعامل خانه کتاب - که پیش‌تر گفته بود «نویسندگان ما حرف تازه‌ای برای گفتن ندارند» تصریح کرد: هر کسی آزاد است اظهار نظر کند و من برای اظهار نظر دیگران مانعی نمی‌بینم. شاید آقای جلیسه همه کتاب‌های نویسندگان داخلی را خوانده‌اند که با اطمینان چنین نظری می‌دهند. چطور ممکن است درِ رحمتِ خدا بر ادبیات ما بسته شده باشد و نویسندگان ما هیچ حرف جدیدی نداشته باشند؟! لابد باید فقط به آثار خارجی اکتفا کنیم. من خودم هیچ‌وقت چنین حرف ناامیدکننده نمی‌زنم.

حداد عادل با اشاره به مهمان ویژه بودن روسیه در این دوره از نمایشگاه کتاب، درباره فعالیت‌های بنیاد سعدی در روسیه نیز گفت: بخش زبان و ادبیات فارسی به واسطه این بنیاد در روسیه برپاست. از شش‌ماه قبل نیز می‌دانستیم که روسیه مهمان ویژه فرهنگی و رایزن فرهنگی است و اقدامات لازم را در این زمینه انجام دادیم. باید در نظر داشت که همکاری ایران و روسیه در حوزه زبان در سطح مطلوبی است.
منبع : ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: