انتشار: ۲۳:۳۰ - ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵
توليد سالانه 6 هزار فيلم در جهان و اينكه يك ميليارد نفر در گيشه ها اقدام به خريد بليت هاي اين فيلم ها مي كنند، تصريح كرد: از اين تعداد بيش از يكصد فيلم در ايران توليد مي شود، كه اين امر فرصتي را ايجاد مي كند، كه در اين صنعت حرف هايي را براي گفتن داشته باشيم
به گزارش سرویس سینما و تئاتر تابناک فرهنگی ، حجت الله ايوبي چهارشنبه شب در مراسم گشايش سالن نمايش مدرسه اسلامي هنر قم با بيان اينكه ايران از قدرت هاي فراواني اعم از نظامي، اقتصادي، ادبيات، شعر و هنر برخوردار است، اظهار داشت: در اين كشور قدرت ديگري به نام سينما نيز شكل گرفته، كه اين قدرت را فقط چند كشور در دنيا دارند.
وي با بيان اينكه بسياري از كشورها آرزو دارند، كه چنين قدرتي داشته باشند، اما هرگز نمي توانند به آن دست پيدا كند، افزود: قدرت سينما را بايد به رسميت بشناسيم و به آن احترام بگذاريم و براي آن ارزش خاصي قائل شويم.
وي با بيان اينكه سينماي ايران به يك حقيقت و واقعيت تبديل شده و جهان نمي تواند آن را ناديده بگيرد، اذعان داشت: هر محفل سينمايي كه در جهان شكل مي گيرد، برگزار كنندگان آن ناچارند يك فيلم ايراني را نيز اكران نمايند.
ايوبي همچنين با اشاره به توليد سالانه 6 هزار فيلم در جهان و اينكه يك ميليارد نفر در گيشه ها اقدام به خريد بليت هاي اين فيلم ها مي كنند، تصريح كرد: از اين تعداد بيش از يكصد فيلم در ايران توليد مي شود، كه اين امر فرصتي را ايجاد مي كند، كه در اين صنعت حرف هايي را براي گفتن داشته باشيم.
رييس سازمان سينمايي كشور همچنين با اشاره به اينكه سالانه 50 فيلم در كشور اكران عمومي مي شود، گفت: طي دو سال گذشته 28 فيلم با موضوع دفاع مقدس توليد و اكران شده، كه بدون شك در كنار ساير فيلم هايي كه با موضوعات فرهنگي و ديني توليد و پخش مي شوند، كارنامه بسيار در خشان و قابل قبولي براي سازمان سينمايي كشور به شمار مي رود.
ايوبي همچنين با اذعان به اينكه ايران تنها كشوري در جهان محسوب مي شود، كه فقط توليدات سينمايي داخلي در آن مصرف مي شود، آن را يكي از مصاديق تحقق اقتصاد مقاومتي ذكر و تصريح كرد: كشورهاي اروپايي با قدرتي كه در عرصه سينما دارند، بيش از 70 درصد توليدات مصرفي آنها را فيلم هاي آمريكايي تشكيل مي دهد.
وي همچنين سينما را از دستاوردهاي بزرگ نظام اسلامي و همچنين يك مدرسه و محل تلاقي خانواده ها براي ديدن آثار ارزشمند و فاخر توصيف كرد، و افزود: سينماي ايران تنها سينمايي در جهان است كه خانواده ها بدون هيچ نگراني مي توانند در كنار يكديگر به تماشاي فيلم هاي آن بپردازند.
وي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به اهميت سينماي ديني، تصريح كرد: همان گونه كه رهبر معظم انقلاب نيز فرمودند، فيلمي كه صرفا نماز خواندن در آن نشان داده شود، ديني نيست، بلكه فيلمي كه در آن آزادگي، حريت و افكار بلند پيامبر و ائمه ترويج داده شود، ديني است، از اين رو بسياري از فيلم هاي سينمايي ايران را بايد در زمره فيلم هاي ديني بدانيم.
وي با بيان اينكه قدرت تصوير و زبان هنر براي انتقال مفاهيم غير قابل توصيف است، گفت: در دنياي امروز كه درآن گوش شنوا بسيار كم شده است، دشمنان با استفاده از اين ظرفيت توانستند چهره رحماني پيامبر اسلام را به گونه ديگري نشان دهند.
ايوبي همچنين با بيان اينكه در اين دنياي پر آشوب و پر از فتنه كنوني هيچ زباني زيباتر و اثر گذار از زبان تصوير براي ارائه حقايق وجود ندارد، ضمن اشاره به فيلم محمد رسول الله تصريح كرد: اين فيلم در هر كجاي جهان كه به نمايش گذاشته شد، با استقبال فراوان مردم از اديان و گروه هاي متعدد و متفاوت روبرو شده و همگان با تصوير ديگري از زندگي پيامبر روبرو شده اند.
در اين مراسم ضمن اكران فيلم محمد رسول الله ساخته مجيد مجيدي از اين كارگردان با ارائه لوح سپاس تقدير به عمل آمد.
سالن نمايش مدرسه اسلامي هنر يك سالن تخصصي جهت اكران فيلم هاي مذهبي ويژه طلاب و روحانيان است كه با اكران فيلم محمد رسول الله گشايش يافت.
منبع : ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: