انتشار: ۰۰:۳۴ - ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵
«رابرت دنیرو» بازیگر نامدار هالیوودی برای نمایش ویژه جدیدترین نقش‌آفرینی‌اش در فیلم «دستهای سنگی» به جشنواره فیلم کن 2016 می‌رود.
 به گزارش سرویس سینما و تئاتر تابناک فرهنگی، فیلم «دست‌های سنگی» به کارگردانی «جاناتان جاکوبیچ» کارگردان اهل ونزوئلا اولین نمایش جهانی خود را در مراسمی ویژه و منحصر به فرد در سالن «گرند لومیر» کاخ اصلی جشنواره فیلم کن با حضور «رابرت دنیرو» در تاریخ 16 می تجربه می‌کند.

«دست‌های سنگی» زندگی‌نامه «روبرتو دوران» بوکسور معروف پانامایی (با بازی ادگار رامیرز) را به تصویر می‌کشد که با کمک «ری آرسل» مدیر و مربی‌اش (با بازی رابرت دنیرو) در دهه 70 و 80 میلادی به اوج موفقیت دست یافت.

«دنیرو» در واکنش به نمایش ویژه فیلم «دست‌های سنگی» در جشنواره کن گفت: "از اینکه به جشنواره کن بازمی‌گردم، بسیار هیجان‌زده‌ام بویژه این که این بازگشت با فیلم «دست‌های سنگی» همراه خواهد بود که بسیار به آن افتخار می‌کنم. این فیلم اثری مهیج و غرورآمیز است که اوقات خوشی را برای مخاطبان رقم می‌زند. بی صبرانه منتظر ملاقات با دوستانم از سراسر سینمای جهان در این رویداد سینمایی هستم".

«دنیرو» 72 ساله تاکنون در 80 فیلم سینمایی بازی کرده و افتخارات فراوانی به دست آورده است و علاوه بر کسب اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای قسمت دوم «پدرخوانده» و اسکار نقش اصلی مرد در سال 1981 برای فیلم «گاو خشمگین»، در سال 1993 شیر طلای افتخاری جشنواره ونیز را گرفت، در سال 2000 جایزه یک عمر دستاورد سینمایی جشنواره سن‌سباستین را گرفت و در سال 2008 جایزه مشارکت چشم‌گیر در صنعت سینما را از کارلووی‌واری دریافت کرد.

به گزارش وب‌سایت جشنواره کن، این بازیگر آمریکایی نقش اصلی دو فیلم برنده نخل طلای کن «راننده تاکسی» به کارگردانی «مارتین اسکورسیزی» (1976) و «ماموریت» ساخته «رولند جافه» (1986) را بر عهده داشته است و در سال 2011 ریاست هیئت داوران بخش رقابتی جشنواره فیلم کن را بر عهده داشت.

شصت‌ونهمین جشنواره فیلم کن از تاریخ 11 می (22 اردیبهشت) با حضور «جورج میلر»، کارگردان استرالیایی فیلم «مکس دیوانه: جاده خشم» در راس هیات داوران رقابتی و با نمایش فیلم «کافه سوسایتی» جدیدترین اثر «وودی آلن» آغاز به کار خواهد کرد و تا 22 می (دوم خرداد) ادامه خواهد داشت.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: