انتشار: ۰۸:۵۸ - ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵
به گزارش سرویس میراث فرهنگی و گردشگری تابناک فرهنگی، نمایشگاه صنایع دستی ملی در شهرستان کوهرنگ استان چهارمحال و بختیاری آغاز به کار کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری، معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی این اداره کل از برگزاری نمایشگاه صنایع دستی در شهرستان کوهرنگ خبر داد و افزود : این نمایشگاه به مدت 9 روز از نهم  لغایت هفدهم اردیبهشت ماه جاری برای بازدید علاقه مندان بصورت آزاد و رایگان از ساعت 9 صبح لغایت 18 عصر در محل ساختمان موزه آب شهرستان مذکور دائر است.

مهرداد رئیسی با بیان اینکه بیشتر شرکت کنندگان از استانهای فارس، البرز، اصفهان و چهارمحال و بختیاری می باشند اذعان داشت : این نمایشگاه با همکاری پژوهشکده هنر به سرپرستی آقای مجید اکبری برگزار می شود.

رئیسی هدف از برگزاری این نمایشگاه را شناخت ، معرفی و عرضه محصولات و همچنین حمایت از تولیدات هنرمندان رشته  صنایع دستی دانست  و گفت : نمایشگاه صنایع دستی دارای 15 غرفه شامل چرم، گلیم، مسگری، چوغا، صنایع دستی عشایری، تابلو فرش و ... هستند.

مهرداد رئیسی معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان در مراسم  افتتاحیه این نمایشگاه ضمن تبریک و گرامیداشت هفته معلم  صنایع دستی را از دو بعد هویت سازی و هنری و اقتصادی مهم ارزیابی کرد و گفت : صنایع دستی یک رشته هویت بخش و اصالت بخش به یک جامعه می باشد که ریشه و تمدن یک جامعه را معرفی می نماید و در بعد هنری و اقتصادی هم از ارزش بالایی برخوردار بوده چرا که باعث رشد و توسعه اقتصادی و فرهنگی یک جامعه شود که میتواند سهم بالایی در توسعه اقتصادی ، اشتغال ، ارزآوری و ... داشته باشد.

وی در پایان این مراسم به سوالات مدعوین و حاضرین در زمینه صنایع دستی پاسخ داده و تاکید نمود حمایت از تولید کنندگان و هنرمندان رشته صنایع دستی از اهداف و اولویت های اصلی این اداره کل است.

منبع خبر: خبرگزاری میراث آریا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: