انتشار: ۰۸:۵۶ - ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵

به گزارش سرویس میراث فرهنگی و گردشگری تابناک فرهنگی، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان از تلاش هایی برای احیای توانمندی های موجود در سواحل دریایی خوزستان در پنج شهر ساحلی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان، دکتر خسرو نشان در جلسه ای که در محل سالن جلسات اداره کل میراث فرهنگی خوزستان برگزار شد اظهار کرد: باید تلاش کنیم تا گردشگری ساحلی و دریایی را در استان احیا کنیم و در این زمینه برنامه و زیرساخت نیاز است.

وی افزود: زیرساخت در سواحل دریایی کشور باید توسط نهادهای دولتی ایجاد شود و سرمایه گذاران به حضور در این سواحل و ایجاد مجتمع های تفریحی و توریستی هدایت شوند.

نشان با اشاره به اینکه سواحل دریایی خوزستان برای مردم استان نیز ناشناخته است، گفت: بسیاری از داشته های سواحل در استان خوزستان هنوز توسط مردم همین استان دیده نشده اند و باید در معرفی این داشته ها و تامین زیرساخت برای پذیرا بودن سواحل از گردشگران تلاش کنیم.

وی گفت: تاسیس دهکده های گردشگری، شهرک های ساحلی و شهرهای ساحلی از جمله برنامه هایی است که به منظور توسعه گردشگری دریایی در دستور کار قرار گرفته است.

نشان با اشاره به اینکه در جهان بیش از یکهزار موزه دریایی وجود دارد، خاطر نشان کرد: در ایران سه موزه دریایی وجود دارد که از نظر استاندارد و فضای راه اندازی و محتوای موزه با موزه های جهانی قابل مقایسه نیست و باید در منطقه ای مانند تالاب شادگان موزه های دریایی را برای راه اندازی در نظر بگریم.

وی تاکید کرد: در خوزستان می توانیم موزه دریا را راه اندازی کنیم و برای این مهم باید برنامه ریزی های لازم انجام شود، گردشگر در تالاب ساحل هم به فضای اقامتی و تفریحی و هم به فضای پیرامونی برای حضور و استفاده و البته شناخت نیاز دارد.

همچنین در این نشستمدیر کل شیلات خوزستان اظهار کرد: باید برای عملی شدن برنامه های تدوینی در این کارگروه برنامه ها و طرح های مطالعاتی در نظر گرفته شود.

ایرج خون میرزایی خاطر نشان کرد: برای اخذ اعتبار و فعالیت عمرانی و هدایت اعتباراتی دولتی به سوی یک پروژه عمرانی و حتی تعریف پروژه نیاز است تا طرح مطالعاتی برای پروژه ها در نظر گرفته شود و باید در اسرع وقت مطالعات در این زمینه های مطروحه آغاز شود.

وی تاکید کرد: لازم است سرانه سرمایه گذاری به ازای هر گردشگر، قابلیت گردشگری و استعدادیابی سواحل دریایی خوزستان، و ظرفیت شناسی اسکه های استان در دستور کار قرار گیرد.

وی با اشاره به اصول اقتصاد مقاومتی تاکید کرد: اداره کل شیلات در سال95 در قالب سیاست های اقتصاد مقاومتی طرح های پرورش مالی در قفص را در دریا در دست اجرا دارد و این مسئله نیز می تواند به عنوان یک جاذبه خوزستان مطرح باشد.

همچنین در این نشست معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان نیز اظهار کرد: در طرح توسعه سواحل دریایی در خوزستان پنج شهر در استان چنین استعدادی را دارند که برای شکوفایی گردشگری در این شهرها برنامه ریزی ها آغاز شده است.

محمدعلی خلیلی خاطر نشان کرد: توسعه مناطق کمتر شناخته شده و محروم استان، ایجاد دهکده های ساحلی و معرفی داشته های ساحلی استان به گردشگران و سرمایه گذاران این حوزه از جمله اهداف چنین جلساتی است.

وی گفت: بر اساس روش های متداول می توان میزان استفاده از سواحل خوزستان را در مقایسه با سواحل شمال مقایسه کرد و با این مقایسه می توانیم به اهمیت فعالیت در این حوزه به خوبی اشراف پیدا کنیم.


منبع خبر: خبرگزاری میراث آریا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: