انتشار: ۲۲:۱۴ - ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵
شرکت سامسونیت با همکری گوگل تا پایان امسال چمدان های هوشمندی را به بازارعرضه می‌کند که شاید کابوس چمدان‌های گمشده را به تاریخ بسپارد.
به گزارش سرویس میراث فرهنگی و گردشگری تابناک فرهنگی، با ساخت چمدان هوشمند که امکان ردیابی آن توسط صاحب آن وجود دارد کارخانه سامسونیت به عنوان مشهورترین کمپانی ساخت چمدان‌های مسافرتی تا پایان سال به مسافران امکان می‌دهد که خطر گم شدن بارولوازم خود را در سفرها به حداقل برسانند.
به گزارش شرکت سامسونیت اعلام کرد که به زودی چمدان‌های مجهز به سیستم بسیار پیچیده ردیابی به بازار عرضه می‌کند که به آسانی توسط صاحب چمدان کد گذاری شده و درصورت لزوم قابل ردیابی است. این سیستم ردیابی که با نام Track&Go معرفی شده، با استفاده از یک پروتکل باز حریم امنیتی و خصوصی توسط گوگل ، امکان تعیین هویت وشناسه فوری (EIDs) را به مالک چمدان می‌دهد.
سال گذشته درست درهمین زمان کمپانی سامسونیت خبر از همکاری این شرکت با کمپانی سامسونگ برای ساخت چمدان‌های هوشمند داده بود اما امسال سامسونیت دراقدامی جدی‌تردراین زمینه باگوگل همکاری کرده است.
شرکت سامسونیت این بار قصد دارد که نخستین چمدان هوشمند خود را باقابلیت ردیابی یا Track&Go تا پایان سال 2016 به بازارهای اروپا عرضه کند. این محصول درمرحله بعدی به دیگر بازارهای جهانی نیز ارایه خواهد شد.
«رامش تین والا »مدیرعامل سامسونیت درهمین زمینه گفت:«همکاری با گوگل دراین پروژه بسیار هیجان انگیزاست زیرا فرصتی است که به ما امکان می‌دهد به کمک ردیاب‌ها و Eddystone EIDs خطر فراموش کردن یا گم شدن کامل چمدان‌ها را که کابوس بیشتر مسافران است، به حداقل برسد.»
او یادآور شد که سامسونیت به عنوان بزرگترین کارخانه تولید چمدان جهان قصد دارد که راهی بیابد که مشکل گم شدن یا فراموش کردن چمدان درمسافرت ها برای همیشه حل شود و به تاریخ بپیوندد. 
اوهمکاری با گوگل را راهی برای جلب توجه و رضایت مشتریان چمدان های سامسونیت دانسته و می‌گوید:«کمپانی سامسونیت کوشیده است با نوآوری درارایه چمدان‌ها و کیف‌های قابل اطمینان شناخته شود ازاین رو برای ما مهم است که با شریک قابل اطمینانی که در فناوری هم به همین اندازه قابل اعتماد و مبتکرباشد همکاری کنیم. بنابراین این شرکت با بهره گیری از رویکرد امن و قدرتمند کراس پلتفورم گوگل اطمینان دارد که مشتریان ما نیز از این روش‌های جدید استقبال خواهند کرد.»
سال گذشته مدیر عامل سامسونیت اعلام کرده بود که این شرکت در حال همکاری با سامسونگ جهت ساخت چمدان‌هایی است که فراتر از هوشمند عمل می‌کنند.
به گفته او این چمدان به همراه چیپی که داخل آن تعبیه شده می تواند به یافتن محل چمدان از طریق GPS کمک کند. اگرچه این قابلیت یکی از ابتدایی‌ترین ویژگی‌های چمدان‌های هوشمند است، اما در آینده‌ای نزدیک چمدان‌های هوشمند قابلیت‌های ارسال پیام را به صاحب خود خواهد داشت. تین‌والا از تاریخ عرضه‌ی این چمدان‌های هوشمند به بازار اطلاعاتی ارائه نکرد اما امسال خبر از ارایه چمدان های هوشمند به بازار داده است که تا پایان 2016 به بازارهای اروپایی عرضه می‌شود.

منبع خبر: روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: