انتشار: ۲۱:۴۳ - ۲۹ فروردين ۱۳۹۵
«وین مادسن»

نویسنده آمریکایی کتاب «داعش همان آمریکاست» در گفت و گو با کیهان گفت: عربستان رژیمی وحشی است که حتی به کودکان نیز رحم نمی‌کند و آنها را با موشک هدف قرار می‌دهد.

«وین مادسن» پژوهشگر، روزنامه‌نگار و نویسنده معروف آمریکایی در گفت‌وگوی اختصاصی با کیهان با بیان مواردی از نقض «گسترده» حقوق بشر توسط رژیم آل سعود گفت: «رژیم وحشی عربستان غیرنظامیان از جمله کودکان و زنان را مورد حمله‌های موشکی قرار می‌دهد. آنها حتی به بیمارستان‌ها هم حمله می‌کنند.»

به گفته نویسنده کتاب «داعش همان آمریکاست »: «عربستان حتی  به موزه باستانی که تحت نظر یونسکو بود نیز  حمله کرد تا نشان دهد که همچنان به افکار متحجرانه وهابیت پایبند است .آن‌ها بار دیگر اثبات کردند که هر آنچه را که انسان ساخته  و ارزش تاریخی داشته باشد نیست و نابود می‌کنند، هر چند که آن آثار برای فرهنگ‌ها و ادیان دیگر دارای ارزش باشند.»

این پژوهشگر آمریکایی در پاسخ به این سؤال که«چرا جامعه جهانی و مشخصا سازمان ملل در برابر  چنین جنایاتی سکوت کرده‌اند؟» گفت:«غربی‌ها در نهاد‌های بین‌المللی بسیار موثر هستند و تصمیمات این نهاد‌ها را جهت‌دهی می‌کنند. اکنون عربستان سعودی یکی از بزرگترین شرکای اقتصادی غرب است.عربستان در بنگاه‌های بزرگ و تاثیر گذار غرب همچون رسانه‌ها و بانک‌ها سهم دارد. به همین دلیل غربی‌ها از جنایات آل سعود چشم پوشی می‌کنند.چشم پوشی غربی‌ها عامل سکوت و بی‌تحرکی نهادهای بین‌المللی از جمله سازمان ملل در برابر کشتار مردم یمن است 

 نویسنده کتاب «سوروس، کوانتوم آشوب» به همدستی آمریکا ،آل سعود و رژیم صهیونیستی در حمله به یمن نیز اشاره کرد و گفت: «آمریکا، اسراییل و عربستان هر سه به دنبال هدفی واحد در یمن هستند. آنها خواستار برقراری مدل فیرستین در یمن هستند. جرالد فیرستین سفیر سابق آمریکا در یمن بود. او یک حامی واقعی و معروف برای رژیم صهیونیستی به شمار می‌آید.»

« مادسن» در توضیح مدل« فیرستین» گفت: «منظور از مدل فیرستین تجزیه یمن به سه دولت فدرال ضعیف و بدون حضور و اظهار نظر حوثی‌ها و اهالی جنوب یمن است.گام اصلی آنها بعد از تجزیه کشور،هدایت و مستقر کردن القاعده وهمپیمانان آنها در منطقه است تا هم منافع عربستان را در این سه کشور تامین کنند و هم از رشد و نفوذ حوثی‌ها و جنبش الحراک جلوگیری کنند.

 وی این را هم گفت که : «ریاض تمام خصوصیات رژیم امپریالیستی را در منطقه از خود نشان داده و همواره قصد دارد تا سلطه خود را بر کشورهای منطقه از جمله یمن گسترش دهد. به همین دلیل است که از داعش والقاعده در عراق و سوریه حمایت می‌کند، از رژیم آل ‌خلیفه که مردم خود را می‌کشد حمایت می‌کند، تروریست‌های شورشی لیبی را سازمان می‌دهد و به طور صلح‌آمیز دو جزیره مصری‌ها را اشغال می‌کند.»

این پژوهشگر و روزنامه‌نگار تحقیقی آمریکایی درباره اظهار نظر جان کری نیز که گفته بود «عربستان در پی برقراری صلح و امنیت پایدار در یمن است»  به این جمله اکتفا کرد که: «جان کری یک حامی تمام عیار عربستان است که دستورات خود را از شورای روابط خارجی آمریکا، می‌گیرد.»

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
  • ali
  • Iran, Islamic Republic of
  • ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۶
0
0
استکبار جهانی با سرمایه گزاری های وسیعی تلاش‌ می‌کند تا حرکت انقلاب و نفوذ فرهنگ اسلامی را متوقف سازد و نه تنها راه صدور آن را به کشورهای دیگر سد کند، بلکه تا آنجا که‌ می‌تواند، فرهنگ ماتریالیستی و مبتذل خود را به صورتی گسترده تر، به کشورهای اسلامی و شرقی، خصوصاً به کشور ما وارد کند و این همان «تهاجم فرهنگی» است