انتشار: ۲۲:۱۶ - ۲۵ فروردين ۱۳۹۵
همزمان با اعلام سیاست های تمرکز بر توسعه هتل های متوسط 2و 3 ستاره در عربستان؛ مقامات گردشگری عمان نیز اعلام کرده اند که بازار تقاضا برای خدمات هتلداری متوسط هسته اصلی سیاست های استراتژیک عمان را در برنامه های گردشگری این کشور تشکیل می دهد.
به گزارش سرویس میراث فرهنگی و گردشگری تابناک فرهنگی، سلیم العماری از وزارت گردشگری عمان اعلام کرده است که با توجه رشد جهانی این بازار تامین خدمات هتلداری برای گروه هایی با درآمد متوسط را هدف قرار داده است. 
او اظهار داشت :«تردیدی نیست که بازار هتلداری متوسط و کم تشریفاتی بشدت رو به رشد دارد و عمان نیز در تعیین استراتژی گردشگری خود قصد دارد با توجه به چنین گرایش جهانی رشد و ساخت هتل های یک ، دو وسه ستاره را درتمرکز کار خود قرار دهد.»
وی یادآور شد:«گرایش های جهانی در بازار وصنعت هتلداری درحال تحول است و هرچند هنوز هم بازار هتل های 5 ستاره رو به رشد دارد اما اکنون حتی گردشگران با سطح درآمد و یا پس انداز مالی بالاتر نیز درجستجوی هتل های مقرون به صرفه و امکانات جدیدتری برای گذران اوقات فراغت خود در تعطیلات وسفرها هستند.»
او گفت که ارایه اعتبار و بودجه برای بخش خدمات متوسط در هتلداری چیزی است که درطرح های استراتژیک رشد گردشگری در آینده مد نظر قرار داده ایم. 
او همچنین درزمینه سرمایه گذاری در تامین زیرساخت های گردشگری دراین کشور اظهار داشت که استراتژی رشد گردشگری ما بیش از هرچیز تامین و جذب سرمایه گذاری در بخش هتلداری برای اقشار با درآمد متوسط است . برای ما از نظر سرمایه گذاری اولویت نخست با توسعه و احداث خدمات هتل داری مقرون به صرفه خصوصا جذب سرمایه گذاران محلی وبومی است.
او گفت:« با توجه به این که بازار هتلداری متوسط اکنون موتور محرکه اصلی رشد بازار هتلداری است ما در استراتژی فعال بازاریابی خود نیز برای ارتقای بیشتر اقتصاد کشور ارایه خدمات هتل داری متوسط را مد نظر قرار قرار خواهیم داد.ما از حد هتل های استاندارد فراتر می رویم تا به مهمانان خود امکان این را بدهیم که در خانه های که حتی بیش از 10 اتاق ندارد و حتی در میان مردمی که درمزارع و روستاها این ساختمان ها را به اقامت گاه و هتل مبدل کرده اند، شرایط اقامتی متفاوتی را تجربه کنند».

منبع خبر: روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: