انتشار: ۲۲:۱۲ - ۲۵ فروردين ۱۳۹۵
مقامات ژاپنی با بهره گیری از فناوری های مدرن به گردشگران امکان می دهند که تنها با اثر انگشت خود قیمت کالاهای خریداری شده خود را بپردازند.
به گزارش سرویس میراث فرهنگی و گردشگری تابناک فرهنگی، با به کارگیری سیستم پرداخت نوین، از این پس گردشگران خارجی در شهرها و مقصدهای گردشگری ژاپن می توانند تنها با استفاده از اثر انگشت و بدون نیاز به استفاده از کارت اعتباری یا پول نقد، هزینه کالاها و خدمات خریداری شده خود را بپردازند.
به گزارش تایمز ژاپن این سیستم که تابستان آینده به طور آزمایشی راه اندازی میشود به گونه ای برنامه ریزی شده که گردشگران می توانند پس از انجام مراحل مربوط به تایید هویت خود هرگونه کالایی را از فروشگاه ها و مراکز تجاری خریداری کنند. همچنین می توانند ازجزییات عملیات تراکنش حساب خود حین پرداخت با کارت های اعتباری خود مطلع شوند.
دولت ژاپن با ارایه این سیستم قصد دارد تا گردشگران خارجی را تا زمان برگزاری مسابقات المپیک 2020 توکیو و بازی های پاراالمپیک تشویق کند بیش از پیش به این کشور سفر کنند.
با استفاده از این سیستم گردشگران همچنین درصورت تمایل قادر به ارایه یا به اشتراک گذاشتن اطلاعات شخصی خود در فرودگاه ها خواهند بود.
مردم با این روش به سادگی باید دو انگشت خود را روی جای معینی بر روی دستگاه قرار دهند که به سرعت جزییات و مشخصات کامل مالک و اطلاعات شخصی فرد صاحب انگشت را تشخیص می دهد.
این سیستم مقامات دولتی را امیدوار کرده که هرگونه نگرانی درمورد استفاده از کارت های اعتباری جعلی یا سواستفاده از کارت اعتباری دیگران از میان برود.
طبق همین گزارش تا کنون بیش از 300 فروشگاه سوغاتی و رستوران و هتل ها و دیگر مراکز خدمات گردشگری دریان کشور برای شرکت دراین سیستم پرداخت و استفاده از آن ثبت نام کرده اند.
انتظار می رود که این روش پرداخت به سرعت در مراکزی چون هتل ها یا فرودگاه ها که نیاز به ارایه گذرنامه هست، جایگزین روش های کنونی تشخیص هویت شود.
ازدیگر سو استفاده از این سیستم مقامات ژاپن را قادر می کند که به گونه کارآمدتری به الگوی خرید و عادت به خرج کردن ونحوه خرید ومیزان خرید را توسط گردشگران در موقعیت های مختلف و مکان های جغرافیایی مختلف ارزیابی وبررسی کنند.این سیستم به ویژه در برخی مناطق محبوب گردشگری همانند کاماکورا و آتامی وشیزوئوکا بیش از سایر مناطق کشور با استقبال روبرو شده است.
انتظار می رود تا سال 2020 و زمان برگزاری بازی های المپیک ژاپن کاملا خود رابا این سیستم پرداخت نوین سازگار کرده باشد.
هم اکنون آئون بانک در ژاپن به کاربران خود امکان داده است که با استفاده ازاین سیستم از عابر بانک های این بانک پول دریافت کنند.

منبع خبر: روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: