انتشار: ۲۰:۳۴ - ۲۵ فروردين ۱۳۹۵
هفتمین اجلاس آسیا و اقیانوسیه و انتخاب شهرهای مشهد و لالجین همدان به عنوان شهرهای برتر صنایع دستی در تبریز با حضور رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور، رئیس منطقه آسیا و اقیانوسیه شورای جهانی صنایع دستی و برخی از اعضای شورای جهانی صنایع دستی و نیز دیگرمدیران معاونت صنایع دستی، ۸ اردیبهشت ماه درتبریز برگزار می شود.

به گزارش سرویس میراث فرهنگی و گردشگری تابناک فرهنگی، در این راستا برگزاری ۲ نشست تخصصی با حضور داوران و اعضای شورای جهانی، بازدید از بازار فرش و دانشگاه هنر، ملاقات با استادان دانشکده فرش و آزمایشگاه رنگرزی، نشست هم اندیشی صلح و خلاقیت در صنایع دستی از برنامه های در نظر گرفته شده هفتمین اجلاس آسیا و اقیانوسیه در روزهای 8 و 9 اردیبهشت ماه در هتل پارس تبریز است.

گفتنی است، بازدید از بازار فرش مظفریه و ۲ کارگاه فرش دستباف تبریز، بازدید از نمایشگاه آثار فاخر صنایع دستی نامزد دریافت مهر اصالت 2016، جلسه با کارآفرینان و تولیدکنندگان وهمچنین افتتاح نمایشگاه فرش آذربایجان شرقی از دیگر برنامه های اجلاس آسیا و اقیانوسیه در روز 10 اردیبهشت ماه است.

همچنین، بازدید از روستای کندوان و اسکو، سفر به اصفهان و کاشان نیزاز دیگر برنامه های شرکت کنندگان اجلاس آسیا و اقیانوسیه در روزهای 11 و 12 اردیبهشت ماه است.

برنامه داوری شهر مشهد به عنوان شهر برتر جهانی در حوزه سنگ های قیمتی 12 و 13 اردیبهشت ماه و نیز داوری شهر لالجین همدان به عنوان شهر برتر سفال و سرامیک 14 و 15 اردیبهشت ماه در تبریز انجام می شود.

در نشست هم اندیشی صلح و خلاقیت در صنایع دستی که پنجشنبه 9 اردیبهشت ماه در هتل پارس تبریز برگزار می شود، مسعود سلطانی فر معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، غدا هیجاوی رئیس منطقه آسیا و اقیانوسیه شورای جهانی صنایع دستی ، بهمن نامورمطلق معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی و مدیر منطقه غرب آسیا شورای جهانی صنایع دستی، یوشا کریشنا مشاور عالی شورای جهانی صنایع دستی، خانم مدیر امانی، لیندی یوبرت معاون منطقه اقیانوسیه از استرالیا، فوزیا بنتی راجا مشاور و عضو افتخاری شورای جهانی صنایع دستی و همچنین جبارزاده استاندار آذربایجان شرقی و مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان شرقی به سخنرانی می پردازند.

منبع خبر: خبرگزاری ایسکانیوز


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: