انتشار: ۲۲:۲۳ - ۲۱ فروردين ۱۳۹۵
در فضای سیاسی جدید که پس از توافق جمهوری اسلامی ایران و 1+5 به وجود آمده است و همچنین لغو تحریم های ناعادلانه، امیدواریم مجموعه فعالیت های فرهنگی، پژوهشی، تحقیقاتی و باستان شناسی ایران با سایر کشورها از جمله کشور فرانسه و به ویژه موزه لوور، گسترش یابد.

به گزارش سرویس میراث فرهنگی و گردشگری تابناک فرهنگی، مسعود سلطانی فر معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در دیدار با جان لوک مارتینس jean lucmartines رئیس موزه لوور که به همراه هیات ۷ نفره کارشناسی به ایران سفر کرده است، نسبت به توسعه همکاری ها در بخش های موزه ای و پژوهشی ابراز امیدواری کرد.

معاون رئیس جمهور تأکید کرد: در فضای سیاسی جدید که پس از توافق جمهوری اسلامی ایران و 1+5 به وجود آمده است و همچنین لغو تحریم های ناعادلانه، امیدواریم مجموعه فعالیت های فرهنگی، پژوهشی، تحقیقاتی و باستان شناسی ایران با سایر کشورها از جمله کشور فرانسه و به ویژه موزه لوور، گسترش یابد.

سلطانی فر با تاکید بر اینکه همکاری در زمینه فعالیت های باستان شناسی یکی از زمینه های مناسب برای تبادل تجربیات بین موزه لوور و سازمان میراث فرهنگی است، گفت: ایران با دارا بودن سابقه تاریخی 10-11 هزار ساله، دارای محوطه ها، مکان ها و بناهای تاریخی بسیار ارزشمندی است که بخش قابل توجهی از این داشته های فرهنگی به کار باستان شناسی نیاز دارند.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به اقدامات و برنامه‌های این سازمان در بخش میراث فرهنگی و توسعه موزه ها، گفت: با گسترش موزه ملی ایران در حال حاضر فضا و شرایط بهتری برای استفاده بازدیدکنندگان از این مجموعه ارزشمند فراهم شده است، این در حالی است که استفاده از فضاهای جنبی موزه ملی ایران و توسعه فضای این موزه در سال های آتی نیز در دستور کار سازمان میراث فرهنگی است.

او گفت: با توجه به برگزاری موفق نمایشگاه های مشترک بین ایران و بسیاری از کشورها و علاقه مندی فرانسوی ها به شناخت فرهنگ ایران، برگزاری چنین نمایشگاه هایی بدون شک با استقبال خوبی مواجه خواهد شد.

در ادامه این دیدار جان لوک مارتینس رئیس موزه لوور با بیان اینکه، فرانسوی ها به شدت به فرهنگ ایران علاقه مند هستند، تاکید کرد: برگزاری نمایشگاه هایی از آثار ۲ کشور در ایران و فرانسه می تواند به عنوان یکی از زمینه های مهم همکاری مورد توجه قرار گیرد.

او با اشاره به اینکه تبادل کارشناسان در حوزه موزه و باستان شناسی از دیگر موضوعات همکاری بین موزه لوور و سازمان میراث فرهنگی است، گفت: بسیاری از پژوهشگران فرانسوی در فضای جدید امروز ایران و لغو تحریم ها در آستانه سفر به ایران هستند.

رئیس موزه لوور با ابراز خرسندی از سفر به ایران و بازدید از استان اصفهان، گفت: بازدید از شهرهای بزرگ و زیبای شیراز و یزد و سایر شهرهای ایران، بهانه ای بسیار خوب برای سفر مجدد من به این کشور است.

گفتنی است، جان لوک مارتینس رئیس موزه لوور با هیات 7 نفره همراه از امروز شنبه 21 فروردین ماه به مدت 4روز در ایران خواهد بود.

در ادامه این دیدار، سیدمحمد بهشتی رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری و همچنین محمدحسن طالبیان معاون میراث فرهنگی، نسبت به توسعه همکاری های پژوهشی، موزه ای، تحقیقاتی بین موزه لوور و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ابراز امیدواری کردند.


منبع خبر: خبرگزاری ایسکانیوز

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: