انتشار: ۰۸:۰۷ - ۲۱ فروردين ۱۳۹۵
بیان دغدغه‌های فرهنگی رهبر انقلاب در حرم مطهر امام رضا(ع):

ذکر نام سلحشور در کلام مقام معظم رهبری تائید مسیری است که او در طول سالیان گذشته طی کرده بود، مسیری که می تواند مورد استفاده و الگوبرداری هنرمندان و جهادگران فرهنگی معتقد به انقلاب باشد.

خبرگزاری فارس،محمدجواد طالبی: مقام معظم رهبری در سخنرانی نوروزی در حرم مطهر رضوی با نام بردن از فرج الله سلحشور، کارگردان فقید و متعهد سینما و تلویزیون ایران اشارات و رهنمودهای مهمی برای اهالی فرهنگ و هنر و بخصوص سینمای ایران داشتند.

رهبر معظم انقلاب فرج الله سلحشور را به عنوان یکی از پیش روهای کار انقلابی در کنار شهدای هسته ای و شهدای نخبه موشکی نام بردند و او را یکی از اثرگذاران فرهنگی کشور دانستند و فرمودند:

«کاری که شهدای هسته‌ای پیش آهنگ آن بودند؛ در زمینه های هسته‌ای. کاری که شهید تهرانی مقدم پیش آهنگ آن بود. کاری که شهید کاظمی پیش آهنگ بود در زمینه سلول های بنیادی. این ها کار بسیار بزرگی است. شهید آوینی و مرحوم سلحشور در زمینه فرهنگی پیش آهنگ بودند؛ این ها پیشروان کارهای انقلابی در کشور هستند و بارها تاکید کردم که نیروهای حزب‌اللهی و انقلابی را باید گرامی بداریم.

مسائل فرهنگی بسیار مهم است و اهمیت بسیار زیادی می دهم. مجموعه های خودجوش مردمی که کار فرهنگی می کنند که در سراسر کشوری هزاران مجموعه خودجوش مردمی است که دارند کار می کنند و فکر می کنند و کار فرهنگی می کنند باید روز به روز توسعه پیدا کنند و دستگاه های دولتی به این ها کمک کنند و به جای اینکه اغوش خود را به روی کسانی که نظام و ارزش های اسلامی را قبول ندارند باز کنند به روی بچه های حزب‌اللهی و انقلابی باز کنند. کار های فرهنگی با ارزش دارد انجام می گیرد و در تمام زمینه ها می توانند جوانان انقلابی کار کنند، امروز و فردا برای جوانان است»

در سال‌هایی که رهبر انقلاب پیوسته از شبیخون فرهنگی و تهاجم فرهنگی سخن گفته اند و مسئولان و مردم انقلابی و خانواده ها را به حفظ ارزش ها در حوزه فرهنگ و هنر تذکر داده اند، کشور شاهد جانفشانی عناصر ارزشی در دیگر بخش های مهم کشور مثل شهادت نخبگان علمی در زمینه انرژی هسته ای و موشکی و حراست و پاسداری از مرزهای کشور بوده ایم، این رخدادها باعث شده بود که به نام بردن از جهادگران عرصه های علمی و نظامی در فرمایشات رهبری عادت کنیم اما کمتر شاهد تجلیل و رضایت ایشان از حرکت‌های فرهنگی و بخصوص نام بردن از عناصر فرهنگی کشور باشیم.

آرام آرام فعالان و تلاشگران عرصه فرهنگ برای اثبات خود به دنبال راهی عملی بودند تا عیار خود را نشان داده و بتوانند دین خود را به انقلاب ادا کنند و در جهت فرمایشات رهبر انقلاب حرکت موثری انجام داده باشند که دشمن از بودنشان احساس خطر کند و در پی حذف فیزیکی آنها برآید. اما عرصه فرهنگ متفاوت است و شیوه پیشروی و جهادگری و دفاع از ارزشها متفاوت‌تر از همه بخش‌ها است.

مرحوم سلحشور نشان داد که اگر با اخلاص در این مسیر قدم بگذاری و اسیر رنگ و لعاب دروغین فضای غالب این عرصه نشوی حتی اگر شهید نشوی هم مورد عنایت رهبرت قرار می گیری. سلحشور نشان داد در عرصه فرهنگ نباید به فکر فتح قله‌ها  در کوتاه زمان و انجام کارهای مقطعی بود و باید آرام و بی‌حاشیه در جاده حاشیه‌ها طی طریق کرد و در همه حال و همه وقت رسالت خود را فراموش نکرد و آن وقت است که بدون گرفتن جایزه و حضور در جشنواره‌های متعدد و عکس گرفتن روی فرش قرمز و کسب خرس طلایی و گوزن و ... اثرت می‌تواند میهمان مردم بیش از ۴۰ کشور شود و مخاطبانت از سراسر جهان صدها دقیقه از وقت خود را برای دیدن روایت دینی تو به عنوان کارگردان انقلابی از «یوسف پیامبر» بگذارند و با نگاه و فرهنگ اسلامی ایرانی ما آشنا شوند. فرج الله سلحشور در دهه سوم و چهارم انقلاب نشان داد چگونه می توان به خواسته امام راحل مبنی بر صدور فرهنگی انقلاب به دنیا جامعه عمل پوشاند و نام خود را در کنار سید شهیدان اهل قلم قرار داده و در انتها عاقبت بخیر شد.

ذکر نام سلحشور در کلام مقام معظم رهبری تائید مسیری بود که در طول سالیان گذشته او طی کرده بود، مسیری که می تواند مورد استفاده و الگو برداری برای هنرمندان و جهادگران فرهنگی متعقد به انقلاب باشد، گویی معظم‌له با اشارات خود راه اثرگذاری و حرکت در عرصه فرهنگ را به همه نشان دادند و حال «اقدام و عمل» با داشتن نقشه راه آسانتر از گذشته در اختیار اهالی فرهنگ و هنر قرار گرفته است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: