انتشار: ۱۹:۱۳ - ۱۹ فروردين ۱۳۹۵
اگر نگاه بزرگان عوض شود جامعه تغییر کرده و مردم به سینما اعتماد می‌کنند

دغدغه سینما باید تربیت جامعه باشد

حجت الاسلام بصیر سلحشور استاد حوزه علمیه در گفت: با اشاره به خصوصیات و ویژگی‌های مرحوم فرج الله سلحشور، گفت : فرج الله سلحشور اهل همت بود و انقلابی بودن این ملزومات را دارد و در همه امور به ویژه در ساخت فیلم ثابت قدم بود.... بسیار دغدغه مند بود و با درد فیلم می‌ساخت، هدف وی تنها ساختن فیلم نبود که مردم را مشغول کنند بلکه می‌خواست حرفی بزنند و جامعه را تربیت کند.
دغدغه سینما باید تربیت جامعه باشد استاد حوزه علمیه با بیان این‌که باید یک تجدید نظر در سینما ایجاد شود و از سینما برای تربیت جامعه استفاده کنیم، گفت: اگر نگاه بزرگان عوض شود جامعه تغییر کرده و مردم به سینما اعتماد می‌کنند.

به گزارش سرویس سینما و تئاتر تابناک فرهنگی ، حجت الاسلام بصیر سلحشور استاد حوزه علمیه در گفت: با اشاره به خصوصیات و ویژگی‌های مرحوم فرج الله سلحشور، گفت: فرج الله سلحشور اهل همت بود و انقلابی بودن این ملزومات را دارد و در همه امور به ویژه در ساخت فیلم ثابت قدم بود.

 وی در ادامه افزود: مرحوم سلحشور بسیار دغدغه مند بود و با درد فیلم می‌ساخت، هدف وی تنها ساختن فیلم نبود که مردم را مشغول کنند بلکه می‌خواست حرفی بزنند و جامعه را تربیت کند.

 استاد حوزه علمیه دقت و ریز بینی را از ویژگی‌های دیگر مرحوم سلحشور دانست و ابراز کرد: نگاه سلحشور در ساخت فیلم نگاه دقیقی بود، و اهل تهجد و شب زنده‌ داری بود و قرآن، دعا و ذکر توسل را فراموش نمی‌کرد و سعی می‌کرد متدینانه زندگی کند.

 این کارشناس حوزوی با بیان‌ این‌که وضعیت سینمای ایران شکست خورده است خاطر نشان کرد: به اذعان بزرگان سینما، سینمای ایران ورشکسته است و این موضوع در جشنواره امسال و سال گذشته مطرح شد، تنها 2 درصد از مردم ایران به سینما می‌روند چون سینما به درد آنها نخورده و مشکلی از مشکلات آنها را کم نکرده است.

 حجت الاسلام سلحشور تاکید کرد: باید یک تجدید نظر در سینما ایجاد شود و از سینما برای تربیت جامعه استفاده کنیم و اگر نگاه بزرگان عوض شود جامعه تغییر می‌کند و مردم به سینما اعتماد می‌کنند.

 وی با اشاره به پایان رسیدن فیلم نامه حضرت موسی(ع) بیان کرد: مرحوم سلحشور سریال موسی(ع) را به پایان رسانده است و قرار است این فیلم نامه به کارگردان متعهدی سپرده شود.

 استاد حوزه علمیه سینمای دینی را شناساندن حقایق دینی به مردم معرفی و عنوان کرد: دغدغه همه بزرگان باید این باشد که همه مردم با حقایق دینی آشنا شوند، ما در وادی سید الشهدا دغدغه‌مان این است که حقیقت شهادت ایشان نشر و گسترش یابد و این کار مورد رضایت خداوند است.

 این کارشناس حوزوی در پایان گفت: دغدغه بازیگران و کارگردانان نباید تنها ساختن فیلم و خنداندن مردم باشد این کار مورد رضایت خداوند نیست در سینمای دینی باید حقایق دینی بیان شود
منبع : خبرگزاری رسا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: