انتشار: ۱۹:۳۰ - ۱۹ فروردين ۱۳۹۵
واگذاری موزه هنرهای معاصر و نابودیِ میراث گرانبهای هنر/وزیر ارشاد پاسخ دهد

بیانیه اعضای هیات مدیره انجمن هنرمندان نقاش

اعضای هیات مدیره انجمن هنرمندان نقاش ایران معتقدند که واگذاری موزه هنرهای معاصر تهران موجب نابودی سرمایه ملی و میراث گرانبهای هنر می‌شود.
 بیانیه اعضای هیات مدیره انجمن هنرمندان نقاش ایران

واگذاری موزه هنرهای معاصر و نابودیِ میراث گرانبهای هنر/وزیر ارشاد پاسخ دهد

نمایشگاه مهرداد صدری و بیژن بصیری در موزه هنرهای معاصر

اعضای هیات مدیره انجمن هنرمندان نقاش ایران معتقدند که واگذاری موزه هنرهای معاصر تهران موجب نابودی سرمایه ملی و میراث گرانبهای هنر می‌شود.
به گزارش تابناک فرهنگی، چندی است که شایعه‌ی واگذاری موزه هنرهای معاصر با داشتنِ گنجینه‌ای از آثار ارزشمند هنری به بنیاد رودکی، موجب نگرانی اهالی هنری شده است. براساس آنچه در شبکه‌های اجتماعی نقل می‌شود، قرار است از شنبه 21 فروردین 1395 موزه هنرهای معاصر به بنیاد رودکی واگذار شود.

با این که صبح امروز پنجشنبه 19 اردیبهشت این موضوع را تکذیب کرد اما باز هم برخی از دوست‌داران هنر اعلام کرده‌اند که شنبه 21 فروردین در مقابل موزه هنرهای معاصر تجمع می‌کنند تا به این تصمیم اعتراض کنند.

در همین باره اعضای هیات مدیره انجمن هنرمندان نقاش ایران بیانیه‌ای نوشته‌اند تا در مقابل خبرِ واگذاری موزه هنرهای معاصر واکنش نشان دهند. متن این بیانیه به شرح زیر است:

«علیرغم تمامی اظهارنظرها و ابراز ناخرسندی پیاپی فعالان عرصه هنرهای تجسمی کشور و متن تکذیبیه معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نگرانی‌های عمیق و جدی از واگذاری قریب الوقوع موزه هنرهای معاصر تهران به بنیاد رودکی همچنان ادامه دارد. شنیده‌ها از جلسات پنهان و آشکار در این رابطه پا را از حیطه شایعات فراتر گذاشته و به روشنی از رخ دادن اتفاقی ناخوشایند در کوتاه‌ترین زمان ممکن حکایت می‌کند.

برای پایان دادن به تمامی شایعات و کشیدن خط بطلان بر گمانه زنی‌هایی که لرزه بر اندام هنرمندان متعهد و دلبسته به سرنوشت فرهنگ و هنر این مرز و بوم می‌اندازد، دیگر زمان آن فرا رسیده است که پاسخگویی جدی وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی را طلب کنیم و از ایشان بخواهیم تا با اظهار نظر رسمی در این رابطه موضع نهایی و قطعی وزارت ارشاد را اعلام نمایند. چه بسا برگزاری نشستی با اهالی فرهنگ و شنیدن دغدغه‌ها و دل نگرانی‌‌های آنان نه تنها باعث از بین رفتن ناراحتی ها شود بلکه به همدلی و همراهی همه جانبه هنرمندان در حل مسائل مرتبط با موزه هنرهای معاصر نیز بیانجامد.

ما، امضا کنندگان این بیانیه، مکررا و به طور جدی هشدار می‌دهیم که واگذاری موزه هنرهای معاصر تهران و سکوت مسئولین در این مورد، عواقب ناگواری در جریان هنرهای تجسمی کشور به وجود خواهد آورد و باعث تضییع حقوق ملت ایران و همچنین نابودی سرمایه ملی و میراث گرانبهای هنر خواهد شد و از وزیر محترم ارشاد درخواست می کنیم تا با رسیدگی سریع و به موقع به این موضوع، از وارد آمدن خسارتی جبران ناپذیر به پیکر هنرهای تجسمی کشور جلوگیری نمایند.

اعضای هیات مدیره انجمن هنرمندان نقاش ایران
پنجشنبه 19 فروردین 1395».

ظهر امروز هم روابط عمومی معاونت هنری وزارت ارشاد با انتشار خبری هر گونه واگذاریِ موزه هنرهای معاصر را تکذیب کرد. متن این خبر به این شرح بود:

«شایعه انتقال موزه هنرهای معاصر به بنیاد فرهنگی هنری رودکی صحت ندارد.

متأسفانه از روز گذشته شایعه‌ای مبنی بر انتقال موزه هنرهای معاصر به بنیاد فرهنگی هنری رودکی در رسانه‌ها و فضای مجازی منتشر شده است.

روابط عمومی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن تکذیب این خبر به اطلاع می‌رساند اصولا هر گونه تغییرات در بدنه وزارتخانه‌ها مستلزم تأیید دولت و در برخی موارد تصویب مجلس شورای اسلامی است.

بنابراین شایعه مندرج در برخی شبکه‌های مجازی که در این خصوص منتشر شده صحت نداشته و تکذیب می‌شود.»

حال باید دید سرنوشت موزه هنرهای معاصر و این شایعه‌ها به کجا می‌انجامد.
خبرگزاری تسنیم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: