انتشار: ۰۹:۳۹ - ۱۸ فروردين ۱۳۹۵
بررسی‌های انجام شده درسطح بین‌المللی نشان از تحولات گسترده در میان کاربران جهانی اینترنت و اثر مستقیم آن بر SEO صنعت گردشگری و سفر داشته است.
تحولات جهانی در کاربران اینترنت و SEOگردشگری
بنا به گزارش سرویس میراث فرهنگی و گردشگری تابناک فرهنگی، برخلاف دهه‌ی گذشته بیشتر کاربران اینترنت در سراسر جهان غیر انگلیسی زبان هستند که 70 درصد از کل کاربران جهان را شامل می‌شود. این مسئله بر SEO صنعت گردشگری و سفر اثر مستقیم داشته است.
طبق آخرین بررسی‌های آماری برخلاف دهه‌ی گذشته که بیشترین کاربران اینترنت را انگلیسی زبان‌ها تشکیل می‌دادند، اکنون 70 درصد از تمام کاربران اینترنت در سراسر جهان از زبان‌های غیر انگلیسی استفاده می‌کنند.
علاوه براین حدود 98 درصد ازکل کاربران جهان برای استفاده از سرویس‌های ویژه برای جستجو یا استفاده از خدمات مرتبط با کسب و کاروتوسعه صنعت گردشگری از زبان‌های بومی خود استفاده می‌کنند. این تغییرات سبب ایجاد تحول در بازاریابی و بهینه‌سازی موتورهای جستجوگر یا اصطلاحا SEO - در صنعت گردشگری شده است.
این تغییرات عمدتا به شکل گیری SEO بین‌المللی یا SEO چند زبانه درصنعت گردشگری و سفر انجامیده که بخش کاملا پیچیده‌ای ازمجموع فعالیتهای جاری در حوزه بازاریابی درانواع مختلف کسب و کار و تجارت است. این تغییرات دربخش گردشگری و سفر ومقصدهای توریستی نیز منافعی گسترده در پی داشته است. 
امروزه مراجعه به روزنامه‌ها برای یافتن آژانس گردشگری یا مسافرتی جای خود را به جستجوهای اینترنتی و وب سایت‌های الکترونیکی داده است. تجربه و آمار نشان داده است که مردم بیش از پیش برای تصمیم گیری در خصوص انتخاب و خرید کالا یا خدماتی که لازم نیست در محل فروشنده حاضر شوند، به جستجوی اینترنتی روی آورده اند. هم اکنون حجم بالایی از خریدهای اینترنتی به اینگونه خدمات و کالاها اختصاص دارد. همچنین از طرفی، سفر و یا خدماتی که در مقصد تحویل داده می‌شود به هیچ عنوان در محل فروشنده (آژانس) مزایایی را برای خریدار به دنبال ندارد و این مهم باعث می‌شود تا این نوع از کسب و کار نسبت به کالا و خدمات دیگر از جذابیت بیشتری برای خریدهای الکترونیکی برخوردار باشد. چرا که حضور یا عدم حضور شما برای خرید خدمات مسافرتی همانند رزرو هتل، خرید بلیط قطار، اتوبوس و یا تورهای طبیعتگردی کاملاْ غیر ضروری است.
از دیگر سو با افزایش سفرهای بین المللی و توسعه سفرهای برون مرزی؛ اکنون ارایه سایت های گردشگری برای تامین خدمات مسافرتی از مهم ترین اجزا درسیاست های استراتژیک بازاریابی در این صنعت مبدل شده است. این مسئله به افزایش فعالیت های چند زبانه در بخش بهینه سازی موتورهای جستجو فعال در صنعت گردشگری ومسافرت انجامیده است. 
بنابراین دیگر مهم نیست که هدف شما دربازاریابی اینترنتی معرفی و افزایش سهمتان در یک مقصد گردشگری باشد یا توسعه و راه اندازی کسب و کار گردشگری دریک منطقه بزرگ، درهرحال بخش مهمی از کار شرکت‌های بین‌المللی فعال در بخش SEO طراحی و تنظیم استراتژی‌های اجرایی در کمپین‌های SEO به چندین زبان است. 
این فعالیت‌ها در شبکه ای گسترده فعالان کسب و کار گردشگری را چه دربخش کمپین‌های تبلیغاتی و چه ارایه سرویس‌های آنلاین حمایت می‌کنند. ارایه اطلاعات و خدمات مورد نیاز به مشتریان به زبان‌های مختلف روسی ، آلمانی و چینی و ارایه پیشرفته‌ترین روش‌های ارتباط آنلاین درصنعت گردشگری و سفر در منطقه‌ای مشخص که آن زبان‌ها درآن جا برد دارد، بخشی از فعالیت‌های جاری درزمینه SEO چند زبانه درسطح بین‌المللی است.
افزون براین تامین امکانات ویژه برای ترجمه، بهینه سازی و توزیع یا انتشار اخبار دربازارهای گردشگری درمنطقه مورد نظر، بخش دیگری از تغییرات جاری دراین زمینه است.
با توجه به اهمیت محلی سازی یا بومی سازی بازارهای رسانه‌ای و شبکه‌های اجتماعی که نقش مهمی در کسب بهره وری برای پیشبرد فعالیت‌ها و بازار گردشگری در مقصدهای گردشگری ویا توسعه کسب و کارسفر دارد، راهکارهای بین‌المللی درزمینه SEO برای یک مقصد گردشگری گاه 10 زبان را پوشش می‌دهد. 

منبع خبر: روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: