انتشار: ۰۱:۰۲ - ۱۸ فروردين ۱۳۹۵
گشتی در موزه ثبت احوال با برنامه «ایران»

با تکنولوژی پرینت سه بعدی آشنا شوید

برنامه «ایران» شبکه مستند این هفته سراغ موزه ثبت احوال، تکنولوژی جدید پرینت سه بعدی در ایران، انجمن دیابت و پژوهشکده هنرهای سنتی می رود
به گزارش تابناک فرهنگی ، برنامه «ایران» شبکه مستند این هفته سراغ موزه ثبت احوال، تکنولوژی جدید پرینت سه بعدی در ایران، انجمن دیابت و پژوهشکده هنرهای سنتی می رود.
بنا به این گزارش ، نخستین آیتم برنامه «ایران» به موزه ثبت احوال اختصاص دارد و ساختمان گنجينه اسناد هويتي مفاخر کشور (موزه ثبت احوال) همزمان با انقراض سلسله قاجار و شروع حکومت پهلوي اول در محله حسن آباد در دو طبقه و به مساحت 780 مترمربع  ساخته شد.
نخستين سند سجلي متعلق به خانم فاطمه ايراني که در سال 1297 در محله سنگلج تهران به دنيا آمده است نيز در اين موزه نگهداري مي‎شود.

پرینت سه بعدی تکنولوژی جدیدی که ایران در آن موفقیت داشته، سوژه بعدی این برنامه است. پرینترهای سه‌بعدی بعد از ذوب کردن مواد اولیه به‌صورت لایه به لایه شروع به تزریق مواد اولیه به پلتفرم می‌کنند که این لایه‌ها به یکدیگر محکم می‌شوند و بعد از زمان کوتاهی محصول نهایی آماده استفاده می‌شود.

گزارشگران این مجموعه در ادامه به انجمن دیابت می روند و سپس به پژوهشکده هنرهای سنتی سازمان میراث فرهنگی سر می زنند که به منظور پاسخگویی به بخشی از نیازهای پژوهشی کشور در زمینه میراث فرهنگی و گردشگری کشور تاسیس شده و اداره می شود.

«ایران» جمعه 20 فروردین ساعت 21:30 از شبکه مستند سیما روی آنتن می رود و بازپخش آن یکشنبه 22 فروردین ساعت 22 خواهد بود.
منبع : خبرگزاری میزان
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: