انتشار: ۱۰:۵۷ - ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴
هشتمین روز از نمایشگاه کتاب تهران به نام روز فارس نامگذاری شده وبرنامه‌های فرهنگی متعددی در این روز برگزار می‌شود.
به گزارش تابناک، بخش امور استان‌ها فردا ۲۳ اردیبهشت میزبان بهزاد مریدی مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد استان فارس و محمدعلی بهمنی، ‌ غزلسرای کشورمان خواهد بود.

در مراسم پاسداشت روز فارس محمدعلی بهمنی شاعر و غزلسرای کشورمان از کتاب سید امین جعفری رونمایی می‌کند. همچنین رونمایی از کتاب «گویش لارستانی» و دیوان نفیس حافظ که توسط ‌انتشارات نویدشیراز منتشر شده و کتاب «فرهنگ مردم استهبان» از دیگر برنامه‌های این روز است.

در مراسم روز استان فارس کارگاه «آموزش صحافی در منزل» برگزار و یک نمایش خیابانی با موضوع مفاخر استان فارس نیز اجرا می‌شود. سیداحمد وکیلیان، سردبیر فصلنامه «فرهنگ مردم» و علی شیخ‌الاسلامی از استادان دانشگاه فارس هم در این مراسم سخنرانی می‌کنند.

کلیپ‌هایی مربوط به تاریخچه مطبوعات فارس و آشنایی با چاپخانه‌داران و ناشران این استان هم در حاشیه برنامه‌های این روز پخش می‌شود. همچنین علاقه‌مندان به صنعت چاپ و نشر می‌توانند از اولین دستگاه چاپ استان فارس که مربوط به ۲۰۰ سال پیش است در این برنامه دیدن کنند.

برنامه‌های ویژه روز فارس فردا از ساعت ۱۰ صبح تا ۲۰ در سالن امور استان‌ها در رواق شرقی مصلی تهران برگزار می‌شود.

بیست و هشتمین نمایشگاه کتاب تهران از ۱۶ اردیبهشت‌ماه آغاز شده و تا ۲۶ اردیبهشت ماه در مصلی امام خمینی (ره) با شعار «خواندن، گفت‌وگو با جهان» برپاست.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: