انتشار: ۱۰:۴۸ - ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴
رونمایی چهار عنوان از کتاب‌های مهدی کاموس در نشست تعاملات فرهنگی کشورهای آفریقایی و آسیا از سوی ناشر الجزایری در نشستی که از سوی موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران در سرای اهل قلم بود برگزار شد.
به گزارش تابناک،  انجمن دوستی ایران و نیجریه، تونس، ‌ اوگاندا، سنگال، ساحل عاج کومور به همراه فراس الجهمانی ناشر الجزایری، غلامرضا نوعی، غلامرضا امامی و مهدی کاموس (نویسنده) حضور داشتند.

 فراس الجهمانی در ابتدای این نشست که به رونمایی از ۴ عنوان کتاب مهدی کاموس در حوزه کودکان و نوجوانان انجامید، گفت: اولین بار در نمایشگاه کتاب تونس بود که با مهدی کاموس آشنا شدم. در آنجا در کنار ادبیات کودک انگلیسی، فرانسوی و عربی هیچ کتاب کودکی از ایران ندیدم که برای کودکان کشورم ترجمه شده باشد و انگیزه این کار‌‌ همان جا در من ایجاد شد.

وی تبادلات فرهنگی بین ایران و الجزایر را بسیار امیدوار کننده خواند و استمرار این کار را لازم و ضروری دانست.

در ادامه این نشست مهدی کاموس به معرفی اجمالی آثار خود پرداخت و گفت: این ۴ عنوان کتاب روایت‌هایی خلاق و ترکیبی از داستان‌های کلیله و دمنه و ادبیات ناب ایرانی هستند که از سوی دو تصویرگر ایرانی و الجزایری با دو طرح متفاوت و برای دو فرهنگ مختلف ایرانی و الجزایری طراحی شده است.

غلامرضا امامی نیز در ادامه با ابراز خوشحالی از چاپ این کتاب‌ها برای اولین بار در حوزه آسیا و آفریقای شمالی نسبت به ادامه این فعالیت‌های فرهنگی ابراز امیدواری کرد.

وی با تقدیر از طرح جلد مسلم علم‌زاده تصویرگر ایرانی گفت: به اعتقاد من این تصاویر خلاقانه، با فکر و هماهنگ با علایق گروه سنی مورد نظر طراحی شده است.

علم‌زاده تصویرگری این کتاب‌ها را بر اساس هویت و نمادهای ایرانی انجام داده است.

 

بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «خواندن، گفتگو با جهان» از تاریخ ۱۶ تا ۲۶ اردیبهشت ماه در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: