انتشار: ۲۱:۵۸ - ۱۴ فروردين ۱۳۹۵
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه نگرانی آمریکا بحث هسته‌ای ما نیست، بلکه موشکی است گفت: آنها می‌خواهند موشک را از ما بگیرند.
محسن رضایی:آمریکا و اسرائیل ۵ بار قصد حمله به ایران داشتند

توان موشکی ایران مانع حمله شد

به گزارش تابناک فرهنگی ، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه نگرانی آمریکا بحث هسته‌ای ما نیست، بلکه موشکی است گفت: آنها می‌خواهند موشک را از ما بگیرند.

محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در برنامه تلویزیونی "متن - حاشیه" که امشب از شبکه سوم سیما پخش شد، در خصوص نامه آمریکا و سه کشور اروپایی به دبیرکل سازمان ملل متحد در مورد آزمایشات موشکی ایران اظهار داشت: بنده منتظر چنین خبری بودم و دلیل آن این است که آمریکایی‌ها برنامه‌ای را علیه ما چیده‌اند که مسئله هسته‌ای گام اول آن بود و پس از آن مسائل موشکی بود و آنها می‌خواهند بعد از این دو مسئله مباحث حقوق بشری را مطرح کرده و کم کم وارد بحث سپاه پاسداران شوند و نهایتا بگویند که شما دست از این نظام بکشید.

وی ادامه داد: آمریکا در گذشته با جنگ و درگیری می‌خواست ما را به عقب براند و حالا فرمول جدیدی پیدا کرده است؛ لذا من منتظر چنین موضوعی بودم. حتی آنها چند بار زودتر می‌خواستند در کنگره آمریکا علیه جمهوری اسلامی قطعنامه صادر کنند ولی آقای اوباما به آنها گفته بود که الان موقع این کار نیست و چند ماه بعد از برجام وارد این موضوع شوید.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: آمریکایی‌ها علیه سیستم دفاعی ما برنامه‌ دارند و می‌خواهند این موضوع را پیگیری و دنبال کنند.

رضایی در پاسخ به این پرسش که اگر آمریکا فکر می‌کند که جلوی دستیابی به سلاح هسته‌ای را از ایران گرفته است چرا مقامات آمریکایی نسبت به آزمایش‌های موشکی ایران ابراز نگرانی می‌کنند، افزود: پس از برجام و همکاری که ایران در مذاکرات با آنها کرد و فضای جدیدی از تعامل ما با غرب به وجود آمد، آنها نباید به این زودی وارد این حساسیت‌ها می‌شدند و باید 4 تا 5 سال می‌گذشت و تعامل و ارتباط میان ما و غرب به وجود می‌آمد و پس از آن میز گفت‌وگوی جدیدی را باز می‌کردند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: