انتشار: ۱۹:۰۳ - ۱۴ فروردين ۱۳۹۵
تمام مأموریت های نظارت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در نوروز امسال 18 درصد افزایش داشته است.......... قرار است امسال این کمپ های موقت از لحاظ کمی و کیفی با هماهنگی وزارت کشور، استانداری ها و شهرداری ها افزایش یابد.

افزایش 10 درصدی سفرهای نوروزی

رئیس سازمان میراث فرهنگی: آمارهای نوروزی بیانگر افزایش 10 درصدی سفرها در این ایام است.

به گزارش سرویس میراث فرهنگی وگردشگری تابناک فرهنگی ، مسعود سلطانی فر گفت: در نقاط مختلف کشور حجم سفرها در همه محورها افزایش داشته است و هشت درصد از این اقامت ها در هتل ها، پنج درصد در مسافر خانه تحت کنترل و نظارت سازمان میراث فرهنگی، 20 درصد در مراکز وابسته به آموزش و پرورش، 30 درصد در مراکز وابسته به نهادهای مختلف و 38 درصد در کمپ های اقامتی موقت ثبت شده است.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تاکید کرد؛ قرار است امسال این کمپ های موقت از لحاظ کمی و کیفی با هماهنگی وزارت کشور، استانداری ها و شهرداری ها افزایش یابد.

تمام مأموریت های نظارت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در نوروز امسال 18 درصد افزایش داشته است

وی در ادامه با اشاره به اینکه تمام مأموریت های نظارت این سازمان در نوروز امسال 18 درصد افزایش داشته است افزود: تیم های نظارتی ما 54 هزار بازرسی در ایام نوروز داشته اند؛ بازرسی ها نشان می دهد میزان تخلفات نیز کاسته شده است.

سلطانی فر با اعلام این خبر که 142 مورد تخلف از واحدهای مختلف منجر به تعطیلی آن ها شد، ادامه داد: 55 مورد از این موارد مربوط به مراکز اقامتی، 26 مورد مربوط به دفاتر خدماتی مسافری و 61 مورد مربوط به مراکز پذیرایی بود.

میزان استقبال از مراکز فرهنگی و تاریخی 55 درصد رشد داشته است

وی همچنین افزود: میزان استقبال از مراکز فرهنگی و تاریخی 55 درصد رشد داشته است که این آمار نشان می دهد مقاصد گردشگری مربوط به چند مقصد گردشگری نیست و مردم تلاش کرده اند هدفمندتر و آگاهانه تر مسافرت کنند؛ این موضوع بیانگر احقاق شعار جهانگردی را از ایرانگردی آغاز کنیم بوده است.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اعلام اینکه مازندران بیشترین جذب گردشگر در ایام نوروز را داشته است گفت: بوشهر در رتبه دوم، هرمزگان سوم، گیلان چهارم، فارس پنجم، خوزستان ششم، مناطق آزاد هفتم، اصفهان هشتم، خراسان رضوی نهم، کرمانشاه دهم، خراسان جنوبی یازدهم و کهگیلویه و بویر احمد رتبه دوازدهم در میزان گردشگران نوروزی داشته اند.

معاون رئیس جمهور درباره سیاست های افزایش جذب گردشگران خارجی نیز افزود: افزایش تسهیلات ویزاهای گردشگری، افزایش ویزاهای فرودگاهی و همچنین افزایش لغو ویزاهای دو طرفه از برنامه های این سازمان در سال جاری برای جذب گردشگر خارجی است.

در حال حاضر گردشگران 9 کشور با استفاده از امتیاز لغو ویزا متقابل می توانند در ایران تردد کنند
وی ادامه داد: در حال حاضر گردشگران 9 کشور با استفاده از امتیاز لغو ویزا متقابل می توانند در ایران تردد کنند که امیدواریم با مذاکرات تا پنج کشور دیگر به این تعداد افزوده شود.

رئیس سازمان میراث فرهنگی درباره ساخت هتل های 4 و 5 ستاره نیز گفت: با استفاده از تسهیلات 800 میلیارد تومانی صندوق توسعه ملی پروژه های 50 هتل 4 تا 5 ستاره در سال 95 و 96 تکمیل خواهد شد.

وی ادامه داد: علاوه بر این توسعه راه های حمل و نقل هوایی و ریلی نیز در مسیر افزایش ورود گردشگران خارجی تاثیرگذار است.

علاوه بر توسعه و اتمام پروژه ترمینال 2 فرودگاه امام خمینی (ره)، ترمینال‌های سه فرودگاه بین المللی دیگر نیز توسعه پیدا خواهد کرد

سلطانی فر گفت: علاوه بر توسعه و اتمام پروژه ترمینال 2 فرودگاه امام خمینی (ره)، ترمینال‌های سه فرودگاه بین المللی دیگر نیز توسعه پیدا خواهد کرد.

وی با اشاره به توسعه دفاتر اطلاع رسانی در 15 کشور برای جذب گردشگر خارجی خبر داد و افزود: این دفاتر با همکاری بخش خصوصی در 15 کشور هدف ما برای جذب گردشگر توسعه و ارتقاء پیدا خواهد کرد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی گفت: برای ارتقاء سطح آموزش برای جذب گردشگر خارجی علاوه بر ظرفیت های داخلی از ظرفیت های بین‌المللی نیز استفاده خواهیم کرد و رسیدن به افق چشم انداز 20 ساله با این سیاست گذاری دور از ذهن نیست.
منبع : خبرگزاری صدا و سیما
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: