انتشار: ۱۲:۴۶ - ۱۳ فروردين ۱۳۹۵
من یک کتاب رباعی تازه دارم ولی اصراری به چاپ آن ندارم زیرا از تب و تاب چاپ کردن کتاب افتاده ام

بیژن ارژن شاعر مجموعه «بی‌هم شدگان»

نمایشگاه کتاب برای من مهم نیست و خود اثر برای من مهمتر از نمایشگاه است. نمایشگاه کتاب یک اتفاق سالانه است واین در بین نویسندگان و شاعران متداول شده است که حتما کتابشان به نمایشگاه کتاب برسد و همین باعث شده که ما شاهد آثار متوسط و گاهاَ ضعیف در نمایشگاه باشیم.
بیژن ارژن شاعر مجموعه «بی‌هم شدگان»: من یک کتاب رباعی تازه دارم ولی اصراری به چاپ آن ندارم زیرا از تب و تاب چاپ کردن کتاب افتاده ام .
 
به گزارش تابناک فرهنگی ، وی در ادامه در پاسخ به این سوال که آیا برای نمایشگاه، کتاب خود را چاپ می کنید گفت: نمایشگاه کتاب برای من مهم نیست و خود اثر برای من مهمتر از نمایشگاه است. نمایشگاه کتاب یک اتفاق سالانه است واین در بین نویسندگان و شاعران متداول شده است که حتما کتابشان به نمایشگاه کتاب برسد و همین باعث شده که ما شاهد آثار متوسط و گاهاَ ضعیف در نمایشگاه باشیم.
 
شاعر کشورمان در خصوص محتوای اشعارش گفت: مذهب در اشعار جدیدم وجود دارد اما به صورت مستقیم به آن اشاره نشده بلکه در ذات اشعار من مذهب است و باید بگویم 10 الی 12 رباعی به صورت کاملاَ مستقیم به دین اشاره کرده است ولی بیشتر اشعار من به سمت اندیشه سوق پیدا کرده است و اندیشه هم کمی تلخ است و معجونی شیرین باید به آن اضافه کرد.
 
ارژن در ادامه افزود: من آدم سختگیری هستم و مجموعه اشعارم را برای خودم چاپ کرده ام و وقتی یک نگاه کلی به آن انداختم خیلی از آن ها را حذف کردم و با خودم فکر کردم کارهای تازه تری هم در آینده قطعاَ خواهم داشت و به خاطر همین از چاپ آن فعلاَ منصرف شدم و یک مسئله دیگر هم این است که غالباَ اشعار شعرا بعد از آنکه به چاپ می رسد تبدیل به یک مجموعه می شود مثل مجموع اشعار مرحوم قیصر امین پور و یا سهراب سپهری که تبدیل به یک مجموعه شدند و من با خودم فکر کردم که اشعار خودم نیز تبدیل به یک مجموعه بشود و بعد به چاپ برسد.
منبع : خبرگزاری میزان

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: