انتشار: ۰۴:۴۶ - ۱۳ فروردين ۱۳۹۵
مردم در طبیعت‌گردی‌ها و سفرهای خود در ایام نوروز به ویژه روز طبیعت یا همان سیزده بدر باید به طبیعت که تا این حد به مردم خدمت می‌کند، احترام بگذارند و در حفاظت از آن بکوشند.

توصیه‌های نوروزی برای مقابله با جنگل‌خواری و سیزده‌بدر

مردم باید توجه کنند تا از آسیب‌رساندن به درختان و فضای سبز آن هم در روزی که به نام طبیعت نام‌گذاری شده است، جلوگیری کنند و نگذارند هیچ‌کس شاخه درختی را بشکند یا محیط زیست و طبیعت را که به همه مردم تعلق دارد را آلوده کند.
توصیه‌های نوروزی برای مقابله با جنگل‌خواری و سیزده‌بدر

بیشترین طبیعت‌گردی و سفر به عرصه‌های منابع طبیعی در ایام تعطیلی مانند نوروز و به ویژه روز طبیعت یا همان سیزده‌بدر اتفاق می‌افتد که معاون وزیر جهاد کشاورزی برای حفاظت از منابع طبیعی به مردم توصیه‌ و سامانه تلفن 1504 را برای مقابله با جنگل‌خواری اعلام کرد.

به گزارش تابناک فرهنگی ،خداکرم جلالی - رییس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری اظهار کرد: مردم در طبیعت‌گردی‌ها و سفرهای خود در ایام نوروز به ویژه روز طبیعت یا همان سیزده بدر باید به طبیعت که تا این حد به مردم خدمت می‌کند، احترام بگذارند و در حفاظت از آن بکوشند.

وی تصریح کرد: در ایام تعطیلات نوروزی معمولا پدیده شوم جنگل‌خواری و تصرف غیرقانونی عرصه‌های منابع طبیعی از سوی متخلفان افزایش می‌یابد که از مردم می‌خواهیم آن را در اسرع وقت به سامانه تلفنی 1504 گزارش کنند تا بتوانیم از طریق نزدیک‌ترین اداره کل منابع طبیعی با جنگل‌خواران مقابله کنیم.

رییس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری ادامه داد: حفاظت از جنگل‌ها، مراتع و عرصه‌های منابع طبیعی یک وظیفه همگانی است و مردم باید توجه کنند تا از آسیب‌رساندن به درختان و فضای سبز آن هم در روزی که به نام طبیعت نام‌گذاری شده است، جلوگیری کنند و نگذارند هیچ‌کس شاخه درختی را بشکند یا محیط زیست و طبیعت را که به همه مردم تعلق دارد را آلوده کند.

وی گفت: یگان‌های حفاظت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری در شب عید و ایام نوروز در آماده‌باش کامل هستند و مردم می‌توانند به راحتی تخلفاتی را که مشاهده می‌کنند را به اطلاع آنها برسانند تا بتوانیم عرصه‌های منابع طبیعی و محیط زیستی را که به همه ما تعلق دارد را به راحتی حفاظت و حراست کنیم.
- منبع : ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: