انتشار: ۰۳:۳۴ - ۱۰ فروردين ۱۳۹۵
کلانشهر تهران به یکی از قطب های گردشگری در سطح ملی تبدیل شده است

مرتضی طلایی : کلانشهر تهران یکی از قطب های گردشگری

صنعت گردشگری در تهران به سطح حداکثری خود در سال های گذشته رسیده است
نایب رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه سال به سال شاهد حضور حداکثری گردشگران در پایتخت هستیم و کلانشهر تهران به یکی از قطب های گردشگری در سطح ملی تبدیل شده است، گفت: صنعت گردشگری تهران دو بعد دارد یکی معماری های سنتی و کهن و دیگری معماری های مدرن که با سازه های روز دنیا رقابت می کند.

به گزارش سرویس میراث فرهنگی وگردشگری تابناک فرهنگی، مرتضی طلایی در گفت وگو با شهرنوشت، با تاکید بر اینکه به حداکثر رسیدن ظرفیت گردشگری تهران نیاز به مشارکت میان بخشی و فراسازمانی دارد، تصریح کرد: تهران به واسطه پایتخت بودن در طول گذر زمان از پتانسیل گردشگری تاریخی در سطح کشوری برخوردار است که امروز از سوی شهروندان سایر شهرها نیز رصد می شود.
وی با یادآوری اینکه در تهران شرایطی در بعد صنعت گردشگری وجود دارد که در سایر شهرها این پتانسیل کمتر به چشم می خورد، افزود: گردشگری در دهه اخیر در پایتخت با شمار قابل توجهی از ابنیه ساخت دوران کنونی همچون برج میلاد، رونق بیشتری یافته است. به طوری که یادمان ایرانیان یکی از جاذبه های به روز است که در سایر شهرها وجود ندارد و به تنهایی قابلیت جذب گردشگران داخلی و خارجی را دارد.
طلایی همچنین به بعد دیگر گردشگری تهران که از نوع تاریخی و کهن است اشاره و بیان کرد: در کنار گردشگری معاصر، تهران کلانشهری است که دارای ساختمان های قدیمی دولتی و کاخ هاست. بناهایی که در نوع خود بی نظیر هستند و نمونه مشابهی در سطح کشور ندارند.
وی ادامه داد: از همین رو مجموعه این آثار در تهران سبب شده نوعی جاذبه ویژه در تهران وجود داشته باشد که برای هر سلیقه ای مناسب باشند. از یک سو کاخ ها و برج میلاد قرار دارد در سوی دیگر باغ موزه هایی همچون قصر که مجموعه ای از تاریخ را با به نمایش گذاشتن اسناد تاریخی به شهروندان بازنمایی می کنند. از همین رو است که صنعت گردشگری در تهران به سطح حداکثری خود در سال های گذشته رسیده است.
طلایی یکی از مشکلات پیش روی گردشگری پایتخت را کمرنگ بودن تعامل و هماهنگی و همکاری بین مجموعه های تهران دانست و گفت: در تمامی شهرستان ها همزمان با فرا رسیدن سال نو خدمات به گردشگران با حضور تشکل های مردمی و نیروهای دستگاه های مختلف ارائه می شود، اما به نظر می رسد این تعامل در شهر تهران کمرنگ است.
نایب رئیس شورای شهر تهران همچنین گفت: صنعت گردشگری تهران سال به سال در مسیر رونق ملی گام بر می دارد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: