انتشار: ۰۰:۳۵ - ۱۰ فروردين ۱۳۹۵
مشارکت شهرداری ها در مرمت و احیای مکان های تاریخی تبدیل به ارزش شده است

در سال 95 جهانگردی را با ایران گردی آغاز کنید

هدف ما جلب اذهان عمومی به مقصدهای جدید گردشگری و سفر به همه استان هاست، زیرا در تمام نقاط کشور جاذبه های کم نظیر و بی نظیر طبیعی، مذهبی و سیاحتی وجود دارد.

معاون رئیس جمهور: خروج گردشگران نوروزی از کشور کاهش یافته است

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: در تعطیلات نوروزی امسال گردشگری داخلی افزایش و خروج از کشور برای گذران تعطیلات کاهش یافته است


به گزارش سرویس میراث فرهنگی وگردشگری تابناک فرهنگی، به نقل از گزارش میزان، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: در تعطیلات نوروزی امسال گردشگری داخلی افزایش و خروج از کشور برای گذران تعطیلات کاهش یافته است .

مسعود سلطانی فر با اشاره به اینکه شعار ما در سال 95 جهانگردی را با ایران گردی آغاز کنید است، اظهار کرد:وضعیت بحرانی تعدادی از کشورهای همسایه از طرفی و از طرف دیگر بهبود زیرساخت های گردشگری و همگرایی ملی موجب کاهش تمایل به گردشگری خارجی شده است.

وی اظهار کرد: با وجود افزایش سفرها در بسیاری از استان ها و تداوم بارش برف و باران در روزهای گذشته ، تلفات جاده ای کاهش یافته است .

سلطانی فر با بیان اینکه ساماندهی زمانی و مکانی رویکرد متولیان گردشگری کشور است، گفت: هدف ما جلب اذهان عمومی به مقصدهای جدید گردشگری و سفر به همه استان هاست، زیرا در تمام نقاط کشور جاذبه های کم نظیر و بی نظیر طبیعی، مذهبی و سیاحتی وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه در روزهای آینده شاهد افزایش حجم مسافرت های نوروزی خواهیم بود بر ضرورت استمرار تعامل مردم و مسئولان برای کاهش حوادث و بهره مندی مناسب از فرصت تعطیلات تاکید کرد.

معاون رئیس جمهوری با اشاره به اینکه 18 دستگاه امدادی، خدماتی و انتظامی عضو ستاد هماهنگی خدمات سفر هستند، اظهار کرد: سپاه یک میلیون نفری نوروزبانان بی نوروز تمام تلاش خود را برای فراهم کردن رفاه مسافران و گردشگران نوروزی به کار بسته اند.

وی با اشاره به اینکه ستاد هماهنگی خدمات سفر سومین سال فعالیت خود را سپری می کند، گفت: این ستاد محدود به نوروز نبوده و در تمام سال در جهت ساماندهی گردشگری داخلی باید فعال باشد.

سلطانی فر با بیان اینکه انتخاب تبریز به عنوان پایتخت گردشگری جهان اسلام در سال 2018 موقعیتی استثنایی برای کل کشور است ، گفت: این اتفاق بهانه ای برای متوجه کردن اذهان عمومی دنیا به جاذبه های فرهنگی ، تاریخی و طبیعی استان آذربایجان شرقی است .

وی با بیان اینکه این انتخاب نقطه آغاز خیزش گردشگری آذربایجان شرقی است، گفت: این رویداد، موجب پررنگ تر شدن جایگاه گردشگری این استان می شود.

وی بر ضرورت تشکیل ستادی ملی و برنامه ریزی مناسب برای میزبانی تبریز از گردشگران داخلی و خارجی در سال 2018 تاکید و خاطرنشان کرد: با توجه به انتخاب شهر مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال 2017 ستاد ملی تشکیل شده است و نماینده های دستگاه های ملی در این ستاد حضور دارند.

رئیس سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری با اعلام اینکه در زمان حاضر 560 هتل یک تا پنج ستاره در حال احداث است، گفت: بخش گردشگری فعالترین و پررونق ترین بخش اقتصادی کشور است و در زمان حاضر پیشنهادهای زیادی از طرف شرکت های خارجی برای ورود به صنعت گردشگری ایران وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه یکهزار و 500 پروژه سرمایه گذاری در بخش گردشگری کشور با سرمایه مورد نیاز 30 میلیارد دلار برای دوره پساتحریم آماده شده و قابل ارائه به متقاضیان است، اعلام کرد: برای حمایت از سرمایه گذاران داخلی و تسریع در افزایش ظرفیت مراکز اقامتی کشور، تسهیلات با نرخ کارمزد 14درصد از منابع صندوق توسعه ملی برای تکمیل هتل های در حال ساخت اختصاص می یابد.

وی با اعلام اینکه برای بازسازی و مرمت 14 هزار مکان ثبت ملی شده کشور بودجه 20 سال کشور نیاز است، گفت: جذب مشارکت سایر دستگاه های اجرایی و خدماتی همچون شهرداری ها رویکرد میراث فرهنگی است.

سلطانی فر با بیان اینکه بازسازی اماکن و محوطه های تاریخی با رعایت ضوابط حاکمیتی واگذار می شود، بر ضرورت حفظ هویت و اصالت این مکان ها تاکید کرد.

وی با اشاره به اینکه مشارکت شهرداری ها در مرمت و احیای مکان های تاریخی تبدیل به ارزش شده است، گفت: رقابت موجود در بین شهرداری در این زمینه ارزشمند و قابل قدردانی است.

در این نشست استاندار آذربایجان شرقی و مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان هم بر ضرورت تشکیل ستاد ملی به منظور هماهنگی و حمایت از اجرای برنامه های تبریز 2018 تاکید کردند.

در این نشست کتاب فرصت های سرمایه گذاری آذربایجان شرقی توسط معاون رئیس جمهوری رونمایی شد.

شهر تبریز در اجلاس کارشناسان ارشد نهمین کنفرانس وزیران گردشگری کشورهای عضو سازمان همکاری های اسلامی (۱دی 1394) در شهر نیامی پایتخت جمهوری نیجر به عنوان شهر نمونه گردشگری کشورهای اسلامی در سال 2018 انتخاب شد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: