انتشار: ۲۳:۵۹ - ۰۹ فروردين ۱۳۹۵
از سوی علی جنتی عدم پذیرش استعفای مدیر هنری و رهبر ارکستر سمفونیک تهران اعلام شد.

استعفای "علی رهبری" پذیرفته نشد

استعفای "علی رهبری" از مدیریت هنری ارکستر سمفونیک تهران پذیرفته نشد و همکاری او با این ارکستر ادامه خواهد یافت.
استعفای "علی رهبری" از مدیریت هنری ارکستر سمفونیک تهران پذیرفته نشد و همکاری او با این ارکستر ادامه خواهد یافت.

به گزارش سرویس موسیقی تابناک فرهنگی، در دیدار نوروزی علی رهبری و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که عصر روز نهم فروردین انجام گرفت، از سوی علی جنتی عدم پذیرش استعفای مدیر هنری و رهبر ارکستر سمفونیک تهران اعلام شد.

عصر امروز دوشنبه، نهم فروردین، علی رهبری به همراه علی مرادخانی، معاون هنری وزیر ارشاد به دیدار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی رفته بودند که در این جلسه وزیر فرهنگ با اظهار رضایت از کیفیت هنری عملکرد علی رهبری و تجلیل از او، اعلام کرد که استعفای او پذیرفته نشده است.

همچنین در این باره، معاون هنری وزارت ارشاد ضمن تصدیق این مساله عنوان کرد که استعفای علی رهبری به هیچ وجه پذیرفته نشده و همکاری با او به عنوان مدیر هنری ارکستر سمفونیک تهران کماکان ادامه دارد.

همچنین، قرار است در مورد شرایط قرارداد و فعالیت ارکستر در روزهای آینده جلساتی با معاونت هنری وزارت ارشاد برگزار شود.

علی رهبری درباره مشکلات و حواشی پیش آمده در این مدت، بین موزیسین ها، اعلام کرد: همیشه بین ما موزیسین ها مشکلاتی وجود دارد اما همواره خودمان آن را به صورت مساله ای درون صنفی از راهی که خودمان می دانیم حل کرده و خواهیم کرد.

رهبر ارکستر سمفونیک تهران درباره حواشی مختلفی که در چند ماه گذشته پیرامون ارکستر سمفونیک تهران روی داده و مطالبی که پیرو آن رد و بدل شده است، اعلام کرد: هدف اصلی، بی احترامی به دولت یا فرد خاصی نبوده و امید است با همکاری مثبتی که در این جلسه وعده داده شد و در آینده حتما روی خواهد داد، این مسایل و حواشی برطرف شود.

رهبری، برنامه های اعلام شده تا مهرماه ارکستر سمفونیک تهران را همچنان برجای خود دانست و گفت: این برنامه ها مطابق زمان بندی قبلی انجام خواهد شد و تنها به جای اجرای اپراها، ضبط قطعات آهنگسازان ایرانی را جایگزین خواهیم کرد.

او درباره برنامه سفرهای خارجی ارکستر سمفونیک تهران به چین و اتریش نیز ابراز کرد: مطابق هماهنگی های قبلی، کنسرت اختتامیه فستیوال بین المللی بهاری شانگهای برجای خود خواهد بود و همچنین سال آینده، 2017 برای اجراء در کنسرت افتتاحیه فستیوال بروکنر در اتریش شرکت خواهیم کرد و دعوت آنها را پذیرفته ایم.

گفتنی است، علی رهبری اواخر سال ٩٤ از سمت مدیریت هنری ارکستر سمفونیک تهران استعفاء کرده بود.
  منبع : خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)،
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: