انتشار: ۰۳:۱۵ - ۰۴ فروردين ۱۳۹۵
استاندار گلستان : بر انجام مطالعات جامع درباره کاربری ساختمان های تاریخی استان تاکید کرد و گفت: این ساختمان ها باید با مطالعات جامع و ویژه از شرایط استفاده اداری خارج شود.

رشد 110درصدی بیتوته گردشگران در گلستان

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان از رشد 110 درصدی میزان اقامت مسافران در استان خبر داد و گفت: از ابتدای تعطیلات نوروزی تا دوم فروردین 95 در مجموع 47 هزار و 562نفر مسافر و گردشگر در استان اقامت کردند.


به گزارش سرویس میراث فرهنگی وگردشگری تابناک فرهنگی از میراث فرهنگی گلستان، ابراهیم کریمی روز سه شنبه در حاشیه بازدید استاندار گلستان از ستاد اجرایی خدمات سفر استان اظهار داشت: از این تعداد 15 هزار و 184 نفر در روز دوم فروردین در استان بیتوته کردند.
به گفته وی از مجموع مسافران ورودی به استان 3 هزار و 948 نفر در هتل ها، 526 نفر در مهمانپذیرها، 109 نفر در هتل آ؛پارتمان ها، 8 هزار و 548 نفر در خانه های مسافر، 11 هزار و 525 نفر در کمپ های موقت،13 هزار و 860 نفر در اماکن اسکان آموزش و پرورش، 3 هزار و 24 نفر در مهمان سراهای ادارات، خوابگاه های دانشجویی و سالن های ورزشی و 5 هزار و 986 نفر در یک هزار و 421 تخته چادر اقامت کرده اند.
معاون گردشگری گلستان نیز گفت: میزان بازدید از اماکن تفریحی-توریستی استان در تعطیلات عید سال جاری تا کنون 50 درصد رشد داشته است.
به گفته رحمان فرمانی تا پایان روز دوم فروردین 176 هزار و 526 هزار نفر از اماکن تاریخی، تفریحی و گردشگری گلستان بازدید کردند.

فرمانده مرزبانی استان گلستان نیز گفت: مسافران خارجی و داخلی می توانند به صورت قانونی و بدون هیچ مشکلی در ایام نوروز از مرزهای استان گلستان تردد کنند.
سرهنگ ولی الله رضایی نژاد اظهار داشت: در نقاط مختلف مرزی استان گلستان 4 چادر از سوی مرزبانی برپا شده و به ارائه خدمات راهنمایی و فرهنگی به مسافران و گردشگران می پردازد.
وی افزود: در روز دوم فروردین امسال 110 مسافراز مرزهای استان وارد و 109 نفر از این مرزها خارج شده اند.
رضایی نژاد گفت: در روزهای 27 اسفند تا دوم فروردین در مجموع یک ایرانی وارد و 258 ایرانی خارج شده اند.
به گفته وی، 186 خارجی نیز از مرزهای استان گلستان وارد و 420 نفر نیز خارج شده اند.
رضایی نژاد اظهار کرد: 4 چادر سیار در مناطق بازارچه اینچه برون، روستای تنگلی، سه راهی داشلی برون و ساحل بندر ترکمن از سوی مرزبانی برپا شده است.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان گلستان گفت: از روز 27 اسفند تا پایان دوم فروردین 2 میلیون و 37 هزار و 85 تردد در استان گلستان ثبت شده است.
مهدی میقانی اظهار داشت: این تعداد از تردد ثبت شده در مجموع شبکه های اصلی و فرعی استان بوده است.
وی با بیان اینکه در استان گلستان 38 تردد شمار نصب شده است افزود: از مجموع 101 هزار پلاک ثبت شده 70 هزار پلاک غیر گلستانی بود که نزدیک به 70 درصد پلاک ها را شامل می شود.
مدیرکل حمل و نقل و پایانه های گلستان تصریح کرد: در بخش حمل و نقل هوایی در این ایام یک هزار و 403 نفر، در حمل و نقل جاده ای 78هزار و 930 نفر و در حمل و نقل ریلی یک هزار و 395 نفر جابجا شده اند که حمل و نقل جاده ای 90 درصد را شامل می شود.
شبکه راههای استان گلستان افزون بر پنج هزار کیلومتر است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گلستان نیز گفت: از ابتدای فعالیت ستاد اجرایی خدمات سفرتا دوم فروردین 48 هزار و 249 نفر به پایگاه های امداد و نجات این استان مراجعه کرده اند.
حسین احمدی اظهار داشت: از 25 اسفند امسال تا 15 فروردین 95 حدود 63 پایگاه هلال احمر در سراسر استان به خدمت رسانی به مردم و مسافران مشغول هستند.
وی افزود: 63 پایگاه نوروزی در قالب 30 پست جوانان و 33 پست امداد و نجات سراسر استان گلستان را تحت پوشش دارند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان تصریح کرد: در این مدت 59 هزار و 198 بروشور بین مسافران توزیع شد، 602 نفر نیز برای استفاده از نمازخانه ها به چادرهای نماز مراجعه کرده اند.
به گفته وی، در این ایام 162 عملیات امداد و نجات انجام شده که درآن به 28 مجروح سرپایی امدادرسانی شد و 158 اعزام به مراکز درمانی و 19 اسکان اضطراری را در پی داشت.
وی افزود: همچنین 332 بیمار به ایستگاه های سلامت مراجعه کردند که 92 بیمار در روز دوم فروردین بود.
احمدی اضافه کرد: در این ایام 5 انتقال به مراکز درمانی از سوی ایستگاه های سلامت انجام شد که یکی از این موارد در روز دوم فروردین بود.
وی تصریح کرد: در مجموع در این ایام 424 مورد کنترل قند خون و یک هزار و 282 کنترل فشار خون انجام شد که 75 کنترل قند خون و 265 کنترل فشار خون در روز دوم سال 95 انجام شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان نیز گفت: 30 هزار و 52 بیمار از آغاز به کار ستاد اجرایی خدمات سفر تا کنون به اورژانس های استان مراجعه کرده اند.
سید احمد حسینی اظهار داشت: از مجموع مراجعان به اورژانس های استان 22 هزار و 67 نفر بیماران سرپایی بودند.
وی افزود: در این ایام در بیمارستان های استان گلستان یک هزار و 230 جراحی انجام شد، همچنین یک هزار و 561 نفر دیالیز شدند.
حسینی گفت: در ایام نوروز 16 بیمارستان دولتی و 10 بیمارستان خصوصی به خدمت رسانی به مردم و مسافران نوروزی مشغول هستند.
به گفته وی، در این ایام 6 مورد مرگ در جاده ها، 371 زایمان طبیعی، 358 نفر تصادفی بستری شده ، 10 مورد فوت بر اثر حوادث ترافیکی در بیمارستان ها و 369 مورد بیمار تصادفی سرپایی نیز در بیمارستان های استان گلستان ثبت شده است.

استاندار گلستان نیز در این بازدید بر انجام مطالعات جامع درباره کاربری ساختمان های تاریخی استان تاکید کرد و گفت: این ساختمان ها باید با مطالعات جامع و ویژه از شرایط استفاده اداری خارج شود.
حسن صادقلو افزود: باید مطالعاتی انجام شود که کاربری آینده آنها دیده شود، این موضوع به عنوان اقتصاد مقاومتی نیز می تواند مطرح شده و باید به نوعی اقدام و عمل شود که محسوس باشد.
وی تصریح کرد: استان جاذبه های زیادی دارد که باید روی آن کار شده و به مردم معرفی شود.
استان گردشگر پذیر گلستان واقع در شمال کشور با توجه به جاذبه های مختلف گردشگری و تاریخی این روزها میزبان گردشگران بسیاری از نقاط مختلف کشور است که این استان را به عنوان مقصد سفر و یا برای عبور و حرکت به سمت بارگاه منور امام رضا (ع) انتخاب کرده اند.
این استان مرزی با کشور ترکمنستان ، دریای خزر و استانهای مازندران ، سمنان و خراسان شمالی همسایه است.
منبع اسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: