انتشار: ۱۷:۳۹ - ۲۵ اسفند ۱۳۹۴
پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری براساس تفاهم نامه ای در زمینه های ایجاد مرکز نوآوری میراث فرهنگی ،ارایه خدمات به شرکت های نوپا ، پژوهشگران ، دانشجویان ، حمایت از شکل گیری دفتر انتقال فناوری در حوزه میراث فرهنگی و...همکاری می کند.
این تفاهم نامه که با حضور معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری به امضای سید محمد بهشتی رییس پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری و سید محمد حسین سجادی نیری دبیر ستاد توسعه فناوری های نرم و هویت ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری رسید در 8بند اجرایی می شود  .
در این تفاهم نامه آمده است :در اجرای سیاست های کلی کشور برای توسعه اقتصاد مقاومتی و دانش بنیان و با توجه به اهمیت فراوان تجاری سازی و کاربردی سازی علوم و فناوری های مرتبط با حوزه میراث فرهنگی ، هنرهای ملی ، صنایع دستی و گردشگری در زمینه توسعه صنایع فرهنگی و خلاق این تفاهم نامه منعقد شد .  
همکاری در ایجاد مرکز نو آوری میراث فرهنگی با مأموریت ارایه خدمات به شرکت های نوپا ، پژوهشگران ، اساتید ، کارشناسان خبره ، دانشجویان و فارغ التحصیلان رشته های مرتبط با حوزه میراث فرهنگی و گردشگری از طریق ارایه امکانات زیر ساختی از جمله فضای فیزیکی استقرار ، تأمین مالی ، خدمات مشاوره ای ، مدیریتی ، بازاریابی ، دوره های آموزشی و مشابه آن برای ایجاد ، توسعه و رشد شرکت ها و موسسات دانش بنیان از اهداف این تفاهم نامه است .
از دیگر اهداف تفاهم نامه میان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و پژوهشگاه می توان به حمایت از شکل گیری دفتر انتقال فناوری در حوزه میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری  در پژوهشگاه با هدف ایجاد پیوند و تعریف پروژه های مشترک بین مراکز پیشرفته فناوری بین المللی در این حوزه با دانشگاه ها و شرکت های دانش بنیان داخلی اشاره کرد .
بر اساس این تفاهم نامه تأمین فضای فیزیکی و امکانات زیر ساختی و محیط فعالیت مناسب شرکت های خلاق و نوآور در مرکز نوآوری و سایر الزامات حرفه ای مورد نیاز شامل خدمات منتورینگ ، آموزش و مشاوره برای اساتید ، دانشجویان و فارغ التحصیلات پژوهشگاه و شرکت های نوپا با توجه به اهداف و کارکرد های مرکز نوآوری به عهده  پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری است . 
پشتیبانی تخصصی و زمینه سازی برای تجاری سازی و کاربست دانش فنی موجود در پژوهشگاه به وسیله شرکت های نوپا از طریق مدل های مناسب (شرکت زایشی ، انتقال فناوری ، فروش و...)با حفظ حقوق مادی و معنوی پژوهشگاه نیز از تعهدات پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری است . 
از تعهدات معاونت می توان به حمایت از شکل گیری مرکز نوآوری ، حمایت از طرح های همکاری بین المللی دفتر انتقال فناوری ،همکاری تخصصی با پژوهشگاه  در خصوص طراحی ساختار ، فرآیند و برنامه ریزی مناسب مرکز نوآوری و مرکز انتقال فناوری وحمایت مالی از شرکت های پذیرش شده در مرکز نوآوری با توجه به الزامات حرفه ای موفقیت آنها در مراحل مختلف چرخه عمر اشاره کرد .
برای اجرایی کردن این تفاهم نامه ، دبیر ستاد توسعه فناوری های نرم و هویت ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و معاون اداری ،مالی و توسعه مدیریت پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری  اقدامات اجرایی را پیگیری می کنند و با توجه به دستور کارهای مدنظر ، نمایندگان طرفین برای حضور در کمیته راهبردی معرفی خواهند شد .

http://www.ichto.ir/Home/%D8%A7%D8%AE%D8%A8%D8%A7%D8%B1/ID/9831
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: