انتشار: ۱۲:۲۵ - ۱۷ اسفند ۱۳۹۴
جلد اول کتاب«بینش و موسیقی» با تالیف و گردآوری رضا مهدوی و به مناسبت بیستمین سالگرد درگذشت محمدتقی بینش پدر علم نسخه شناسی موسیقی ایران منتشر شد.
به گزارش سرویس موسیقی تابناک فرهنگی، کتاب«بینش و موسیقی» که از سوی سوره مهر منتشر شده شامل چهار فصل می شود. فصل اول به یاد استاد برگرفته از مجموعه مقالات و سخنرانی های دوستان و دوستداران دانشگاهی دکتر سید تقی بینش است. 

فصل دوم به مقاله ها و سخنرنی ها و مصاحبه های منتشر نشده استاد بینش اختصاص دارد. فصل سوم شامل پیشگفتارهای زنده یاد استاد بینش بر کتاب های منتشر شده اش است. و فصل چهارم به تصاویر و یادگارها و دستخط های استاد سید تقی بینش خراسانی اختصاص دارد.

رضا مهدوی مولف و گرد آورنده کتاب«موسیقی و بینش» در بخشی از مقدمه این کتاب می آورد : بیست سال از فراق استاد علم و اخلاق سید محمد تقی بینش (1300.1394/12/24) می گذرد و جای او در عرصه علوم نظری و تاریخی موسیقی ایران خالی است . فعالیت های عمر 74 ساله استاد  به ویژه 10 سال آخر عمرکه مداوما در تحقیق و تالیف گذشت بابی شریف را برای جویندگان جوان باز کرد و بعنوان پدر نسخه شناسی موسیقی ایران شرایط تحقیق و مداقه د رمتون و نسخه های بسیار قدیمی از دنیای سترگ موسیقی را برای نسل جدید به یادگار گذاشت که خلاصه مکتوب آن اینک در اختیار شماست . 

درجلد اول این کتاب شخصیتهای علمی وهنری و از بنیاد دایره المعارف اسلامی مانند علی تجویدی ، داریوش صفوت ، کاظم موسوی بجنوردی ، محمد میر نقیبی ، نصرالله پور جوادی ، مجید کیانی ، محمدرضا درویشی ، حسین محمدزاده صدیق ، میرعلیرضامیرعلینقی ، سیدمحمدتقی حسینی ، سیدعبدالرضا موسوی ، علی بهرامیان ، علی میرانصاری ، صفورا هوشیار ، محمدباقری ، حسین دی پیر ، منیراقدس صدقیانی و زهرا بینش مطالبی نگاشته اند.

جلد اول این کتاب با طراحی جلد مسعودطاهری در 568 صفحه قطع وزیری با شمارگان2500 نسخه عرضه شده است.


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: