انتشار: ۱۳:۰۷ - ۱۴ اسفند ۱۳۹۴
آهنگساز و رهبر ارکستر پیشکسوت موسیقی کشورمان در تشریح تازه ترین فعالیت های خود درباره ساخت سمفونی «سلام» در سال آینده توضیحاتی را ارائه داد.

به گزارش تابناک فرهنگی ، لوریس چکناوریان درباره تازه‌ترین فعالیت‌های خود در عرصه موسیقی بیان کرد: این روزها به دلیل فشردگی کاری که طی چند ماه اخیر داشتم به مغزم استراحت کامل داده ام و ترجیح می دهم فعلا کاری را انجام ندهم اما بسیار خوشحالم که طی هفته های گذشته توانستم دوباره به موسیقی برگردم و با ارکستر موسیقی ملی کشورمان کنسرتی را در ایام جشنواره موسیقی فجر روی صحنه ببرم که با استقبال خوب مخاطبان نیز مواجه شد.
وی درباره نحوه ساخت سمفونی «سلام» در سال آینده گفت: در اجرای جشنواره ارکستر موسیقی ملی که به عنوان رهبر مهمان حضور داشتم علاوه بر برنامه‌هایی که برای مخاطبان اجرا کردیم، موفق شدیم ۵ قطعه از سمفونی «سلام» را که چندی پیش به سفارش وزارت راه و شهرسازی نوشتن آن را آغاز کرده بودم در بخش پایانی برنامه اجرا کنم و طبق بازخوردی که از تماشاگران گرفتم فضای خوب و بسیار جذابی بود.
این آهنگساز پیشکسوت موسیقی ادامه داد: این سمفونی ۱۵  قطعه دارد که امیدوارم هرچه زودتر مناسبت مناسبی برای آغاز ساخت آن پیدا کنم و سال آینده این توفیق را داشته باشم که در قالب یک ارکستر بزرگ این سمفونی را به طور کامل اجرا کنم. این اتفاق نیازمند پیش تولید و پشتیبانی هایی است که امیدوارم توسط وزیر راه و شهرسازی که از مدیران علاقه مند موسیقی است فراهم شود. به هر ترتیب همان طور که در کنسرت نیز اشاره کردم «سلام» فقط یک کلمه نیست بلکه دربرگیرنده مفاهیم ارزشمند انسانی است که باید بیشتر از اینها به آن توجه کرد.
چکناوریان گفت: مطمئن باشید من بیشتر از شما منتظر تقدیم سمفونی «سلام» به مخاطبان و مردم فهیم کشورم هستم و تمام تلاشم را خواهم کرد که این برنامه در نهایت تا مهرماه سال بعد در قالب یک اجرای پربار و محکم به دوستداران موسیقی ارائه شود.
محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت یازدهم و رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی، آخوندی وزیر راه و شهرسازی، حسن ریاحی دبیر سی و یکمین جشنواره موسیقی فجر، فرهادفخرالدینی، محمود صلاحی رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، فریدون شهبازیان، علی مرادخانی معاون هنری وزیر ارشاد، فرزاد طالبی سرپرست دفتر موسیقی وزارت ارشاد و حمیدرضا نوربخش مدیر سی و یکمین جشنواره موسیقی فجر از مهمانان ویژه اجرای کنسرت ارکستر موسیقی ملی به رهبری مهمان لوریس چکناوریان در سی و یکمین جشنواره موسیقی فجر بودند که با استقبال خوب مخاطبان مواجه شد.
منبع: مهر

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: