انتشار: ۲۰:۲۰ - ۱۱ اسفند ۱۳۹۴
مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری فارس از ورود ۸ هزار گردشگر خارجی به استان فارس تا پایان فروردین سال آینده خبر داد.
به گزارش سرویس میراث فرهنگی و گردشگری تابناک فرهنگی ، به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی فارس،صیب امیری در کارگروه تخصصی میراث فرهنگی فارس افزود: بر اساس آمار سامانه رزرواسیون هتل ها ورود تورهای گردشگری از اول اسفندماه به شیراز و استان فارس آغاز شده که تا پایان فروردین ماه بیش از هشت هزار نفر گردشگر خارجی به استان سفر خواهند کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: هشتمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی استان فارس از ۱۷ تا ۲۱ اسفندماه جاری در ارگ کریم خانی شیراز برپا می شود.

مدیر کل میراث فرهنگی فارس تصریح کر: در این نمایشگاه ۱۵۰ هنرمند و صنعتگر صنایع دستی از سراسر کشور حضور دارند که از این تعداد ۵۰ هنرمند از شیراز و ۴۰ هنرمند از شهرستان های استان حضور فعال خواهند داشت .

امیری اضافه کرد: نمایشگاه سراسری صنایع دستی استان فرصت مناسبی برای معرفی هنرهای سنتی و صنایع دستی استان و کشور به گردشگران می باشد و این درحالی است که صنایع دستی فارس همواره مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی بوده است .

معاون هنرهای سنتی و صنایع دستی فارس نیز گفت: در سال گذشته فروش محصولات صنایع دستی استان در نمایشگاه سراسری صنایع دستی فارس به بیش از ۲۲۰ میلیون ریال رسید که امیدواریم امسال نیز فروش این محصولات در نمایشگاه هشتم چشمگیر باشد.

زهرا الحمدی با بیان اینکه نمایشگاه های سراسری صنایع دستی وظیفه ذاتی سازمان میراث فرهنگی است ادامه داد: نمایشگاه های صنایع دستی با هدف معرفی، توسعه و رونق و فروش و بازاریابی هنرهای سنتی برگزار می شود.

سلمان گورنگی رئیس اتحادیه تعاونی های صنایع دستی استان فارس هم گفت: در هشتمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی استان محصولات و دست سازهای هنرمندان صنایع دستی کشور در معرض دید و فروش عموم قرار می گیرد.

استان فارس که از آثار تاریخی ومنحصر بفرد زیادی برخوردار است سالانه پذیرای گردشگران خارجی و داخلی زیادی می باشد
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: