انتشار: ۱۸:۵۶ - ۱۱ اسفند ۱۳۹۴
ساکن تهرانی؟! پس حسابی از سروصدا و ترافیک این کلان شهر خسته شدی.
میدونستی کنار همین هیاهوی شهر تهران یه سری جاها هستن که برای استراحت و تفریح کردن ساخته شدن؟! جاهایی هستن که بدجور حال آدم رو خوب میکنن. حالا زیادم فرق نمی کنه که کوه های تهران باشه یا یه پارک جنگلی یا یه تئاتر درست و حسابی و یا راه رفتن روی یه پل! آره درست شنیدین، پل.
این وسط شاید کمتر کسی فکر می کرد که یک روز راه رفتن روی یه پل خودش یه جورایی تفریح به حساب بیاد. پلی که به اسم پل طبیعت معروف شده و بوستان طالقانی و به بوستان آب و آتش وصل می کنه.
پلی که مدتها بدجوری توجه مردمی که مسیرشون از اتوبان همت، حقانی یا مدرس می گذشت رو جلب کرده بود. اگه شما هم کنکجاو شدین تا بیشتر در مورد این پل و ویژگی های منحصر به فردش بدونین، با ما همراه باشین.

طبیعت، زیباترین پل مدرن ایرانی

پل طبیعت ویژگی های مهندسی و هنری زیادی داره که همین موضوع باعث شده تا با بقیه سازه ها متفاوت باشه. یکی از این ویژگی ها که خیلی بیشتر از بقیه به چشم میاد طراحی خاص و تمام فولادیشه.
خود پل با توجه به نوع ساختی که داره بی نهایت چشم گیره ولی شاید دوست دارین بدونین که برای تفریح مردم چه امکاناتی می تونه داشته باشه.

طبیعت، زیباترین پل مدرن ایرانی

طبیعت یه پل سه طبقه است که این سه طبقه باعث فراهم شدن یه تفریح درست و حسابی برای مردم شده.
تو طبقه اول که دیواره های شیشه ای داره فضاهایی مثل کافه، گالری و کافی شاپ قرار گرفته که با توجه به نمای فوق العاده و چشم انداز بی نظیر، می تونه چند ساعت خاطر انگیز برای شما فراهم کنه. طبقه دوم پل بیشتر برای افرادی در نظر گرفته شده که فقط قصد عبور از روی پل رو دارن و دوست ندارن زیاد توقف داشته باشن. هرچند تو همین طبقه ها سکوهایی در نظر گرفته شده تا مردم مخصوصا نقاش ها و عکاس ها به خاطر دید خیلی خوب و فوق العاده از تهران بتونن استفاده کنن و لذت ببرن.
طبقه سوم این پل هم مخصوص اون دسته افرادیه که دوست دارن وقتشون رو صرف بازدید و تماشای منظره های اطراف کنن یا با گرفتن عکس های یادگاری و یه دورهمی خانوادگی وقت بگذرونن. این طبقه از دو بخش تشکیل شده که به صورت دو حلقه بر روی طبقه دوم قرار گرفته و بهترین دید رو نسبت به بقیه طبقات داره. بزرگ بودن این طبقه باعث شده تا در روزهای شلوغ تعداد زیادی از مردم بتونن با خیال راحت تردد کنن و لذت ببرن.
فقط کافیه که چند ساعت وقت تو برنامتون خالی کنین تا با یه پیاده روی مفصل بین دو بوستان زیبای طالقانی و آب و آتش، حسابی خوش بگذرونین و لذت ببرین.


طبیعت، زیباترین پل مدرن ایرانی

طبیعت، زیباترین پل مدرن ایرانی


تابناک فرهنگی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: