انتشار: ۱۳:۵۲ - ۱۱ اسفند ۱۳۹۴
آلبوم «چهارشنبه سوری» اثر ثمین باغچه‌بان همراه با تصویرسازی‌های پرویز کلانتری توسط نشر موسیقی هرمس منتشر و روانه بازار موسیقی شد.

به گزارش تابناک فرهنگی، «رنگین کمون»  اثر ثمین باغچه‌بان یکی از مهمترین و ماندگارترین آثار در حوزه موسیقی کودک در ایران است. بسیاری، روزهای خردسالی خود را با ترانه‌های این مجموعه عجین می‌بینند. باغچه‌بان طی سالیانی که در ترکیه اقامت گزیده بود، مجموعه دوم رنگین کمون را به اتمام رساند، اما دلایل متعددی سبب گشت تا این اثر به مرحله اجرا نرسد و در نهایت با فوت او در سال 1386  به فراموشی سپرده شود.
اما با تلاش‌های مستمر کاوه باغچه‌بان (فرزند) و اِولین باغچه‌بان (همسر)، «رنگین کمون 2» بازیابی، تنظیم و مراحل اجرای آن آغاز شد. اگرچه اِولین باغچه‌بان نیز در میانه راه چشم بر دنیا فروبست تا ثمره این کوشش را تجربه نکند، اما کاوه (که خود موسیقی دان و استاد رشته آهنگسازی در دانشگاه استانبول است)، این مسیر را ادامه داد و سرانجام به بار نشاند.
ثمین باغچه در آخرین روز سه شنبه سال فوت کرد و گویی با رفتنش عنوان نهایی «رنگین کمون 2» را انتخاب کرده بود. «چهارشنبه سوری» را بدرستی نمی‌توان در قالب موسیقی کودک گنجاند و شاید بهتر باشد آن‌را موسیقی برای دوران کودکی خودمان بنامیم. «چهارشنبه سوری» با تصویرسازی‌های پرویز کلانتری همراه است.
بنابراین گزارش، آلبوم «چهارشنبه سوری» اثر ثمین باغچه‌بان همراه با تصویرسازی‌های پرویز کلانتری توسط نشر موسیقی هرمس منتشر و روانه بازار موسیقی شد.
منبع: فارس

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: