انتشار: ۱۳:۴۹ - ۱۱ اسفند ۱۳۹۴
در سال 1393 با صدور 3651 مجوز اجرای صحنه‌ای، درآمد حاصل از فروش کنسرت، آن هم تنها به صورت فروش اینترنتی و از طریق وبسایت ایران کنسرت 70 میلیارد تومان معادل 20 میلیون دلار بوده است.

به گزارش تابناک فرهنگی ، در سال 1393 با صدور 3651 مجوز اجرای صحنه‌ای، درآمد حاصل از فروش کنسرت، آن هم تنها به صورت فروش اینترنتی و از طریق وبسایت ایران کنسرت 70 میلیارد تومان معادل 20 میلیون دلار بوده است.
در 6 ماهه نخست سال جاری نیز گردش مالی حاصل از فروش بلیت کنسرت به 40 میلیارد تومان معادل 11/42 میلیون دلار رسیده است.
این درحالی است که در سال 1388 در مجموع فقط 255 مجوز اجرای صحنه‌ای برای اجرا در سال‌های با ظرفیت 500 نفر از طرف دفتر موسیقی صادر شده است که بر اساس اطلاعات منتشر شده ذیل برنامه ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، این عدد در مقایسه با سال 93 و شش ماهه نخست سال 94 رشد چشمگیری را در سال‌های اخیر نشان می‌دهد.
در ایران تنها 59 سالن کنسرت وجود دارد که از این تعداد در نهایت 5 سالن با میانگین ظرفیت 1200 نفر به عنوان بیشترین سالن‌های مورد تقاضای کنسرت گذاران بوده است که اغلب این سالن‌ها نیز در شهر تهران است و از میان تنها 3 سالن با استاندارهای بین‌المللی مطابقت دارد که در قیاس با نمونه‌های سایر کشورها و یا شاخص‌های جمعیتی مشابه، فاصله زیادی را در این بخش شاهد هستیم.
با توجه به این که میزان فروش شش ماهه نخست امسال به عدد 40 میلیارد تومان رسیده است، پیش بینی می‌شود رقم فروش بلیت از طریق سامانه‌های اینترنتی نسبت به سال گذشته با افزایشی 15 درصدی روبه‌رو باشد.
منبع: فارس

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: