انتشار: ۱۰:۲۱ - ۱۰ اسفند ۱۳۹۴
فریدون آسرایی: چطور برای تمام مناسبت ها ملی و مذهبی از موسیقی پاپ استفاده می شود ولی در فرهنگسراها به روی هنرمندان پاپ بسته است؟ چگونه است که در جشنواره موسیقی فجر به آلبوم های پاپ جایزه می دهند ولی مسئولان شهرداری موسیقی را برای فعالیت و نفس کشیدن به رسمیت نمی شناسند؟

فریدون آسرایی،خواننده موسیقی پاپ که به تازگی از جشنواره موسیقی فجر جایزه بهترین آلبوم برای موسیقی پاپ را گرفته است در گفت و گو با خبرنگار موسیقی تابناک فرهنگی با اعلام این مطلب گفت: باید شرایطی فراهم شود تا مردم به تفریحات سالم روی بیاورند و سراغ گرایش های کاذب یا تفریحاتی که هم آسیب فردی دارد و هم آسیب اجتماعی دارد،نروند و چه راهی بهتر از ورزش و هنر.

آسرایی که این روزها داور مسابقه شب کوک است،درباره دیدگاه واقعی خود از این برنامه و استعداهایی که در آن شرکت می کنند، خاطرنشان کرد:به اعتقاد من هر فردی با هر استعدادی توانایی خواندن یا ساز زدن را  دارد، البته قرار نیست که همه خواننده های پاپیولار و چهره ای بشوند.

وی افزود: توصیه همیشگی من به کسانیکه در مسابقه شب کوک شرکت می کنند این است که زندگی خود را منوط به خواننده شدن نکنند و خواندن برای آنها یک تفریح باشد تا از آسیب های روزمره در امان باشند.

این خواننده پاپ ادامه داد: موسیقی و ورزش کردن تفریحات سالم هستند و بهتر است رسانه ها به ویژه صدا وسیما و همچنین دولت و شهرداری ها برنامه ریزی کنند تا جوان ها بیشتر به سمت این تفریحات کشیده شوند و نه به سمت مواد مخدر یا کارهای بزهکاری.

این موسیقیدان در عین حال تاکید کرد: بسیاری از شرکت کنندگان صدای آنچنانی و خاصی ندارند ولی دلیلی ندارد که نخوانند و از طرف دیگر دلیلی هم ندارد چهره ای خاص و معروفی بشوند؛متاسفانه بسیاری از هنرجویان جوان گرفتار افراد کلاهبردار و سودجو می شوند و با وعده های واهی پول زیادی را صرف چهره شدن می کنند و در نهایت این اتفاق هم نمی افتد.

آسرایی با اشاره به اینکه بسیاری از مردم دنبال مد هستند،گفت:اغلب مردم دنبال مد هستند حالا این مد شامل موبایل و تبلیت و لباس و حتی خواننده جدید و صدای جدید نیز می شود،من خود به شخصه سعی کرده ام همیشه ترانه هایی انتخاب کنم که عمق و ریشه داشته باشد تا گذر زمان باعث مصرفی شدن موسیقی ام نشود.

این خواننده ادامه داد: ترانه هایی مانند الهه ناز یا تو ای پری کجایی و ... از ترانه های ماندگار هستند اما هم اکنون اغلب موسیقی هایی که ساخته می شود مصرفی است و به درد مصرف روزمره می خورد؛ به خاطر همین خیلی از نسل موسیقیدان ها یکی دو سال روی بورس هستند و پس از آن به خاطره ها می پیوندند.

فریدون آسرایی در ادامه در رابطه با گران شدن بلیت های کنسرت های پاپ که باعث می شود عده ای خاص فقط به کنسرت بروند،گفت: الان بخش مهمی از هزینه کنسرت ها مربوط به سالن های کنسرت است که بسیار بالاست و هزینه آنها در حد یک سالن بسیار مجهز در کشورهای اروپایی است،در همین راستا باید فکری کرد که طبقه پایین جامعه هم بتوانند کنسرت بروند و اوقات فراغت داشته باشند.
این خواننده با طرح این سوال که چرا نباید در فرهنگسراها به روی موسیقی پاپ باز باشد، تصریح کرد: الان در صدا و سیما و در تمام اعیاد و مناسبت های ملی و مذهبی از موسیقی پاپ استفاده می شود و این یعنی موسیقی پاپ پذیرفته شده اما وقتی نوبت می شود که از امکانات بیت المال استفاده شود تا این موسیقی و نسل جوانش رشد و ترقی کنند این اتفاق نمی افتد و درهای فرهنگسراها بسته می شود.

فریدون آسرایی در پایان گفت: الان خیلی از خواننده های جوان و حتی خوانندگان قدیمی می توانند با قیمت بسیار پایین در فرهنگسرا کنسرت برگزار کنند تا مردم طبقه پایین هم از موسیقی استفاده کنند اما وقتی در فرهنگسراها نه تئاتری اجرا می شود و نه کنسرتی برگزار می شود پس این سالن ها برای چه ساخته شده اند و چرا سن برای آنها طراحی شده؟


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: