انتشار: ۱۴:۰۲ - ۰۷ اسفند ۱۳۹۴
هفتم اسفند 94 ، روز شور و نشاط و حضور ملی حدود 3.5میلیون دانش آموز رای اولی برای تعیین سرنوشت و رقم زدن آینده درخشان ایران سربلند فرارسید.
به گزارش تابناک فرهنگی، سرانجام پس از ماهها چشم انتظاری ، زمان حضور میلیونی مردم در پای صندوقهای رای برای خلق حماسه ای دیگر در دفتر زرین انقلاب اسلامی فرا رسید.

هفتم اسفند صحنه حضور آگاهانه ملت ایران در پای صندوق های اخذ رای و تجدید عهد با آرمانهای امام راحل ، از خود گذشتگی و جانفشانی شهدا و جانبازان و ارج نهادن به خانواده معظم شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس است.

از این رو دانش آموزان رای اولی به عنوان آینده سازان کشور برای نمایش مشارکت خود در راه پیشرفت و توسعه کشور و سربلندی نظام ، امروز در کنار دیگر اقشار مردم ایران حضوری حماسی در پای صندوق های رای دارند.

حضور هوشمندانه دانش آموزان در انتخابات نمایندگان دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری ، برای انتخاب افراد اصلح با بینش سیاسی ثابت می کند ، این قشر آینده ساز در تعیین سرنوشت شهر و کشور خود چه میزان سهیم خواهد بود.

به گزارش روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش انتخابات صحنه ای است که فرصت سنجش اراده و انتخاب را به فرد می دهد، انتخابی که به دلیل دخیل بودن در سرنوشت جامعه، ارتقاء عزت و اعتماد به نفس فرد را فراهم می کند لذا این احساس خوشایند همیشه در افرادی که برای اولین بار در انتخابات شرکت می کنند و رای اولی هستند ، چند برابر است.

مجریان اصلی انتخابات خود مردم هستند و حضور کسانی که برای اولین بار شرایط رای دهنده را دارند در دو انتخابات پیش رو بسیار موثر و سرنوشت ساز خواهد بود.

وزیر آموزش و پرورش نیز همانند دیگر مسئولین نظام در اولین ساعات آغاز زمان رای گیری با حضور در شعبه منتخب اخذ رای واقع در حسینیه ارشاد ، آرای نمایندگان منتخب در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری را به صندوق رای انداخت.

بنابراین گزارش ، دو انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری از اهمیت و حساسیت بالایی برخوردار است و مشارکت جوانان در این عرصه نیز مانند دیگر عرصه های کشور، حائز اهمیت و موجب افتخار و افزایش اقتدار و عزت ایران اسلامی است.

برغم همه حساسیت های داخلی و بین المللی وجود کسانی که برای نخستین بار در انتخابات شرکت می کنند شور و نشاط فراوانی را به فضای انتخابات در کشور داده است.

مشارکت جوانان در عرصه های مختلف باعث افتخار ایران است، تاریخ ایران به یاد خواهد داشت که چگونه جوانان این دیار چه آن ها که رای اولی بودند و چه آن ها که هنوز رای اولی نشده اند جلوی گلوله تفنگ و تانک های دشمن سینه سپر کردند تا امروز رای اولی هایی دیگر، در میدان جنگی دیگر، دشمنان را نااُمید کنند و به آنها نشان دهند که عزت ایران در گرو مرد، زن، پیر و جوانی است که خلق حماسه های سیاسی میراثِ ملی و در خونشان است.

این گزارش حاکیست ، طبق قانون اساسی کسانی که به سن 18 سالگی تمام رسیده باشند می توانند در انتخابات شرکت کنند. بی شک حضور 3.5میلیون رای اولی در انتخابات این دوره می تواند در افزایش نشاط و شور فضای انتخابات موثر باشند. جوانان و نوجوانانی که به گفته امام راحل چشم امید و آینده سازان انقلاب اسلامی هستند. نوجوانانی که برای اولین بار می خواهند شعور سیاسی خود را بسنجند. حضور گسترده جوانان به ویژه دانش آموزان رأی اولی و حداکثری مردم در انتخابات باعث تقویت و اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران و ناامیدی دشمنان می شود. /ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: